تصویب صورت‌های مالی سال ‌٨٧ بانک سپه

ایبنا – صورت‌های مالی بانک سپه برای سال 87 در مجمع عمومی عادی سالیانه این بانک که با حضور اعضای قانونی آن برگزار شد، به تصویب رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  به نقل از روابط عمومی بانک سپه در این مجمع، حمید پورمحمدی ـ معاون بیمه و بانک و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی ـ با اشاره به محدودیت‌های ایجادشده در سطح بین‌المللی در سال‌های گذشته برای بانک سپه، گفت: تلاش مجموعه این بانک با توجه به محدودیت‌های فوق قابل تقدیر و توجه است و این بانک با توجه به تمام محدودیت‌ها توانسته کارنامه قابل قبولی از خود به جای گذارد.
وی با اشاره به خصوصی شدن بانک‌های دولتی و افزایش سهم بانک‌های خصوصی در بازار پولی کشور، گفت: باید تدابیری اتخاذ شود تا شرایط برای فعالیت بانک‌های دولتی (به ویژه بانک‌های تجاری دولتی سپه و ملی) به خوبی فراهم شود و نمی‌توان دست و پای بانک‌های دولتی را بست و از آن‌ها انتظار داشت در این شرایط با بانک‌های خصوصی رقابت کنند.
حسنعلی قنبری مدیرعامل بانک سپه نیز در این مجمع با اشاره به واگذاری سهام بانک‌های دولتی و باقی ماندن تنها دو بانک سپه و ملی به عنوان بانک‌های تجاری دولتی، گفت: با این اتفاق سهم بانک‌های خصوصی از بازار پولی کشور از 23 درصد به بیش از 60 درصد خواهد رسید و باعث خواهد شد تا ابتکار عمل در این بازار به دست بانک‌های خصوصی بیفتد.
وی افزود: با توجه به اینکه بانک‌های خصوصی اختیار عمل بیشتری نسبت به بانک‌های دولتی دارند انتظار می‌رود دو بانک تجاری دولتی در سال‌های آینده شرایط سختی نسبت به گذشته پیدا کرده و در تنگنا قرار گیرند.
قنبری گفت: حفظ و نگهداری کارکنان خدوم و متخصص در بانک دولتی می‌طلبد تا امکان پرداخت حقوق و مزایا همچون بانک‌های بزرگ خصوصی فراهم شود.
وی افزایش اختیارات مدیران و دادن ابزارهای تشویقی و تنبیهی پرسنل به آن‌ها را از دیگر خواسته‌های معقول و مورد انتظار مدیران بانک‌های دولتی عنوان کرد و گفت: برای حضور در بازار پولی با توجه به شرایط بیان‌شده لازم است تا به موارد فوق توجه ویژه‌ای شود.
مدیرعامل بانک سپه افزایش سرمایه بانک‌های دولتی را خواستار شد و گفت: با توجه به ترکیب جدید و سهم بانک‌های خصوصی از بازار پولی لازم است تا امکان این افزایش سرمایه برای ادامه فعالیت بانک‌های دولتی فراهم شود.
وی افزود: باید شرایطی فراهم شود تا حساب دستگاه‌های دولتی به بانک‌های دولتی منتقل شود. اگر قرار باشد بانک‌های دولتی تنها مجری دستورات و تکالیف دولتی باشند، لازم است منابع لازم برای این تکالیف از محل حساب‌های دولتی و حساب سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی فراهم شود.
وی به بیان عملکرد بانک در سال 87 پرداخت و گفت: با وجود تحریم‌های اعمال شده توسط خزانه‌داری آمریکا و شورای امنیت، بانک سپه توانست با تلاش و کوشش همکاران خود عملکرد خوبی از خود به جای گذارد.
وی با اشاره به بدهی بانک سپه به بانک مرکزی، اظهار کرد: تمام تلاش بانک سپه معطوف شد تا بدهی خود به بانک مرکزی که رقمی حدود 40 هزار میلیارد ریال بود در کوتاه‌ترین زمان ممکن پرداخت شود.
قنبری تسویه بخش اعظمی از بدهی بانک به بانک مرکزی را در بهمن ماه سال گذشته از جمله اقدامات در خور توجه عنوان کرد، به طوری که از بهمن ماه سال گذشته به بعد، هیچگاه بانک سپه مواجه با اضافه برداشت از منابع بانک مرکزی نبوده است.
وی درباره سپرده‌های بانک نیز گفت: مجموع سپرده‌های موثر بانک‌ سپه از 115 هزار میلیارد ریال در سال 86 به 136 هزار میلیارد ریال در مرداد 88 افزایش پیدا کرده است.
وی بهبود منابع به مصارف بانک را از دیگر اقدامات قابل توجه عنوان کرد و گفت: این نسبت از 114درصد در سال گذشته به 92درصد در سال جاری رسید که پیش‌بینی می شود تا پایان ماه آینده نسبت منابع به مصارف به رقم 85 درصد برسد که رقم استانداردی است.
قنبری، بهبود کفایت سرمایه بانک در سال 87 را از دیگر نتایج قابل توجه عملکرد این بانک عنوان کرد و با اشاره به سیاست اتخاذ شده درخصوص پرداخت تسهیلات، گفت: نسبت تسهیلات اعطایی در سال 87 نسبت به سال 86 تغییر کرد و به نفع بخش‌های مولد و اشتغال‌زا هدایت شد.
وی افزود: مجموع تسهیلات پرداختی بانک سپه به بخش‌های مولد در سال 87 نسبت به سال 86 با 3 درصد رشد از 46 درصد کل تسهیلات به 49 درصد افزایش پیدا کرد.
قنبری افزایش تسهیلات پرداختی به پرسنل نیروهای مسلح را از دیگر اقدامات بانک در سال 87 عنوان کرد و افزود: مجموع تسهیلات بانک سپه به پرسنل نیروهای مسلح در سال‌های 87 و 88 نسبت به سال قبل حدود سه برابر شد.
وی میزان اعتبار اسنادی گشایش شده از محل حساب ذخیره ارزی را یک میلیارد و500 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: ضمانت‌نامه ارزی نیز روند افزایشی داشت و از 180 میلیون دلار در سال 86 به 294 میلیون دلار در سال 87 رسید.
وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های بانک سپه در زمینه توسعه بانکداری الکترونیک، گفت: برنامه جامعی برای بهبود خدمات الکترونیک بانک در نظر گرفته شده که طی سال جاری به مرحله اجرا در خواهد آمد. مجموع کارت های صادر شده توسط بانک سپه ازحدود 6.7 میلیون کارت به حدود 8.5 میلیون کارت در سال 87 رسید. همچنین بیش از 95 درصد شعب بانک به سیستم آنلاین و جاری طلایی متصل شده‌اند.
وی افزود: تاکنون 2 میلیون و700 هزار سفر کارت توسط بانک صادر شده که این رقم به 15 میلیون کارت خواهد رسید یعنی برای تمام کارکنان دولت سفرکارت صادر خواهیم کرد.
قنبری پرداخت سود سهام عدالت به 4 میلیون و 529 هزار نفر از سهام‌داران را ازجمله دیگر اقدامات بانک سپه در سال گذشته عنوان کرد.
وی در پایان گفت: بیش از 50 درصد صنعت سیمان با تسهیلات بانک سپه ایجاد شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

38  −  30  =