راه اندازی سامانه پرداخت آنی خسارت تصادفات در۲۰ دقیقه

ایبنا – سامانه پرداخت آتی خسارت در20 دقیقه (ساپ 20) از سوی بیمه توسعه عرضه شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک رییس‌کل بیمه مرکزی در مراسم افتتاح سامانه آنی پرداخت خسارت در 20 دقیقه اظهار کرد: پیش از این در جمع دست‌اندرکاران صنعت بیمه کشور اعلام کرده‌ بودیم که با توجه به تصویب قانون بیمه شخص ثالث باید شیوه‌های نوینی در پرداخت و ارزیابی خسارت تصادفات خودرو به وجود بیاید تا باعث کاهش هزینه شرکت‌های بیمه و رضایت مشتریان شود.


وی ادامه داد: طرح سامانه‌ آنی پرداخت خسارت در20 دقیقه که با همکاری شرکت بیمه توسعه برقرار شده می‌تواند برطرف‌کننده نقایص سیستم‌های ارزیابی و پرداخت خسارت تصادفات در کشور باشد و منجر به سود‌آوری بیمه شخص ثالث در شرکت‌های بیمه شود.
وی با بیان اینکه در بیمه شخص ثالث باید سه مرحله مورد توجه قرار بگیرد گفت: تشخیص مقصر، تعیین میزان خسارت و پرداخت رقم خسارت سه مرحله‌ای است که باید در هر تصادفی انجام شود و کاهش هزینه و زمان در هر کدام از این سه مرحله، می‌تواند افزایش بهره‌وری را به همراه داشته باشد.
رییس کل بیمه مرکزی افزود: همواره مطرح کرده بودیم که بیمه‌های کوچک از انعطاف‌پذیری بیشتری برخوردارند و این طرح که از سوی شرکت بیمه توسعه مطرح شده و در اختیار بیمه‌های دیگر هم قرار گرفته است می‌تواند بسیار مفید باشد. باید توجه داشت که شرکت‌های بیمه با رویکرد به شیوه‌های جدید، می‌توانند سودآور باشند.
در این مراسم همچنین قدرت‌الله اسدی ـ مدیرعامل بیمه توسعه ـ با بیان اینکه صنعت بیمه کشور پنج سال است درجا می‌زند، گفت: در این مدت ضریب نفوذ بیمه از میانگین 1.3درصد فراتر نرفته است و اگر بخواهیم طبق سیاست‌های هدف‌گذاری‌شده ضریب نفوذ بیمه در کشور تا سال 1392 به دو درصد برسد باید روش‌های نوین را جایگزین کرد. متاسفانه طبق محاسبه ما با ادامه روند کنونی و با فرضیات امروز در سال 1392 رقم ضریب نفوذ تنها به 1.48درصد خواهد رسید.
وی در پایان بر لزوم فرهنگ‌سازی و استفاده از علم روز برای گسترش فرهنگ بیمه در کشور تاکید کرد.
در ادامه ناصر سلوکی ـ معاون فنی بیمه توسعه ـ ‌به تشریح ابعاد مختلف این طرح پرداخت و گفت: براساس این طرح شهر تهران به پنج منطقه تقسیم و تیم‌هایی متشکل از کارشناسان در مناطق مختلف با وسیله نقلیه مناسب مستقر می‌شوند. پس از تصادف، خسارت‌دیدگان با استفاده از یک سیستم تماس مرکزی اطلاع‌رسانی می‌کنند و این موضوع به اطلاع نزدیک‌ترین تیم مستقر در محل حادثه می‌رسد. پس از آنکه تیم با وسیله نقلیه سریع خود که دارای صندوق عقب و سقف کشویی است و از قابلیت انعطاف بالایی برخوردار است به محل رسید بلافاصله از صحنه تصادف و همچنین مدارک دو طرف عکس گرفته می‌شود وبه نزدیک‌ترین شعبه بیمه توسعه مراجعه می‌شود‌.
وی ادامه داد: در این مرحله شعبه، مدارک را به وسیله اینترنت پرسرعت به شعبه مرکزی ارزیابی خسارت ارسال و براساس برآورد کارشناس در محل، خسارت در همان موقع به مشتری پرداخت می‌شود.
معاون فنی بیمه توسعه گفت: در این طرح نیاز به کروکی پلیس نیست و همچنین از پرداخت خسارت به تصادفات ساختگی و تقلب‌های احتمالی جلوگیری می‌شود. خوشبختانه این طرح قابلیت تعمیم به سراسر کشور را دارد.
وی صرفه‌جویی در وقت، کاهش هزینه‌های اداری، افزایش رضایت مشتریان، جلوگیری از سفرهای غیرضروری در شهر، گسترش خدمات علمی و IT، ایجاد ظرفیت‌های جدید در شرکت‌های بیمه را به عنوان مزایای طرح ساپ 20 عنوان کرد.
سلوکی در پایان از عرضه رایگان این طرح تا پایان شهریور ماه برای سایر شرکت‌های بیمه خبر داد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×    =  12