سرمایه گذاری ایران در چهار حوزه اقتصادی قطر

ایبنا – وزیر اقتصاد قطر در دیدار با معاون وزیر اقتصاد کشورمان حضور سرمایه‌گذاران قطری را در حوزه‌های مخابرات، گردشگری، بانک و فولاد خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از روابط عمومی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، بهروز علیشیری معاون وزیر اقتصاد در دیدار با وزیر اقتصاد قطر با بیان اینکه راه‌های گسترش همکاری اقتصادی و تجاری دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت، اظهار داشت: توجه به اینکه موافقتنامه‌های مالیات و گمرک فی مابین دو کشور امضا شده بود، در این دیدار برای اجرایی شدن موافقتنامه‌های مالیات و گمرک تأکید شد.
وی افزود: در این دیدار ارتقای روابط اقتصادی و تجاری دو کشور و همچنین استفاده از ظرفیت‌های بانک توسعه صادرات ایران و صندوق ضمانت صادرات ایران مورد تأکید قرار گرفت.
رییس کل سازمان سرمایه‌گذاری کشورمان با اشاره به روند خصوصی‌سازی درکشورمان خاطرنشان کرد: مقرر شد فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران در همایش سرمایه‌گذاری قطر، به سرمایه‎گذاران فعال این کشور معرفی و ارائه شود.
یوسف‌حسین کمال وزیر اقتصاد قطر نیز در این دیدار ضمن ابراز خشنودی از پیشنهادات رییس کل سازمان سرمایه‌گذاری، ابراز امیدواری کرد که سرمایه‌گذاران قطری بتوانند در بخش‌های بانک، فولاد و مخابرات کشورمان سرمایه‌گذاری کنند.
تا سیس بانک قطر در ایران
یوسف‌حسین‌کمال تأسیس بانک قطر در ایران و همکاری همه جانبه را در این خصوص خواستار شد.
لازم به ذکر است شرکت Qtel قطر که یکی از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی خاورمیانه است نیز جهت سرمایه‌گذاری در کشورمان اعلام آمادگی کرد.
دیدار رییس کل سازمان سرمایه گذاری با رییس سازمان گردشگری قطر
همچنین در این دیدار بهروز علیشیری معاون وزیر اقتصاد کشورمان با احمد النعیمی رییس سازمان گردشگری و شرکت نمایشگاهی قطر، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری مورد بحث و بررسی قرار گرفت. علیشیری از پیشنهاد ایجاد شرکت سرمایه‌گذاری مشترک با طرفین شرکت‌های گردشگری ایران و قطر خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاران قطری ابراز تمایل کردند تا برای بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری از ایران بازدید کنند.
وی با بیان اینکه ایران، ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری سود آوری در بخش گردشگری دارد، افزود: فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مجتمع‌های تفریحی و توریستی، هتل سازی، تله باس تهران _شمال، از جمله موضوعات مورد گفت‌وگو با احمدالنعیمی بود.
رییس کل سازمان سرمایه‌گذاری کشورمان یاد آور شد: براساس توافق انجام شده میان طرفین قرار است نمایشگاهی از محصولات صنعتی، کشاورزی کشورمان در قطر برگزار شود.
همچنین احمد النعیمی رئیس سازمان گردشگری و شرکت نمایشگاهی قطر از پیشنهادات ایران استقبال کردو خواستار ارتقای روابط اقتصادی تهران -دوحه و سرمایه‌گذاری در کلیه بخش‌ها به ویژه گردشگری شد.
علیشیری همچنین از احمدالنعیمی رییس سازمان گردشگری و شرکت نمایشگاهی قطر جهت عزیمت به ایران، دعوت کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ×  1  =