نحوه پرداخت یارانه سود تسهیلات بانکی تعیین شد

ایبنا – رئیس جمهور، آئین نامه نحوه توزیع اعتبارات یارانه های مربوط به کمک بلاعوض و سود و کارمزد وجوه اداره شده و تسهیلات بانکی در سال 88 را ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  هیئت وزیران بنا به پیشنهاد معاونت برنامه‌ ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، آئین نامه نحوه توزیع اعتبارات یارانه های مربوط به کمک بلاعوض و سود و کارمزد وجوه اداره شده و تسهیلات بانکی در سال 88 را ابلاغ کرد که بر اساس آن این اعتبار برای پرداخت یارانه تسهیلات طرحهای منعقد شده در سال 1388 که به بهره‌برداری می‌رسند، در مجموع به میزان چهارصد و پنجاه و سه میلیارد ریال تعیین شده است.


بر این اساس ، یارانه طرحهای اشتغالزایی کلیه دستگاههای اجرایی از جمله وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و تعاون، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سایر دستگاهها به استثنای کمیته امداد امام خمینی (ره) ازجانب کارگروههای اشتغال و سرمایه‌گذاری استانها پرداخت خواهد شد.
بر اساس این آیین نامه مقرر شده است مبلغ شصت میلیارد ریال از این اعتبار به منظور احداث واحدهای نان صنعتی انبوه از طریق بخش خصوصی،‌تعاونی و بخش عمومی غیر دولتی و ارتقا کیفیت تکنولوژی پخت نان واحدهای نانوایی سنتی هزینه شود و همچنین مبلغ دویست میلیارد ریال به صورت وجوه اداره شده برای افزایش اشتغال به ازای سرانه هر شغل یکصد میلیون ریال (بیست هزار شغل جدید) در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار می‌گیرد تا در قالب ضوابط مشخص هزینه شود.
بر اساس آیین نامه توزیع اعتبارات یارانه های مربوط به کمک بلاعوض و سود و کارمزد وجوه اداره شده و تسهیلات بانکی در سال 88 ، دولت مبلغ یکصد و نود و چهار میلیارد و دویست میلیون ریال در اختیار وزارت کار و امور اجتماعی قرار داده است تا در خصوص تعهدات معوق مصوبات شورای عالی اشتغال در استانها هزینه شود.
پرداخت مجدد هرگونه یارانه و کمک بلاعوض به طرحهای اشتغالزایی که از محل سایر ردیفها و یا اعتبارات در اختیار دستگاههای اجرایی مشمول ماده (160) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی،‌اجتماعی و فرهنگی، یارانه مستقیم و یا غیر مستقیم به شیوه وجوه اداره شده و یا وام ارزان قیمت دریافت می کنند از محل قانون بودجه سال 1388 کل کشور ممنوع است.
پرداخت یارانه سود تسهیلات بنگاههای زودبازده حداکثر دو درصد (2%) در سال 1388 است و یارانه سود تسهیلات بنگاههای زودبازده صرفا به طرحهای بهره برداری شده و در چارچوب آیین نامه اجرایی گسترش بنگاههای کوچک اقتصادی زودبازده و کارآفرین پرداخت خواهد شد.
بر اساس این آیین نامه، طرحهای مربوط به مکانیزاسیون کشاورزی ، آبیاری تحت فشار، تولید مصالح ساختمانی، تکنولوژی اطلاعات و فرآوری داده‌ها (ict,it) فناوریهای نوین نظیر نانو تکنولوژی، ریست فناوری، تولید قطعات و تجهیزات صنعتی و نفتی و گردشگری و طرحهای اقتصادی بنگاههای زودبازده با تسهیلات دریافتی کمتر از ده میلیارد ریال بنا به درخواست دستگاه اجرایی ذی ربط و تایید کارگروه اشتغال در قالب ضوابط تعیین شده وزارت کار و امور اجتماعی و سرمایه‌گذاری تا سه درصد (3%) سود تسهیلات سال 1388 از یارانه برخوردار می‌شوند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  3