مرحله دوم آزادسازی تعرفه بیمه کلید خورد

ایبنا – مدیریت طرح و برنامه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی پیشنهادات مرحله دوم اصلاح و آزادسازی نظام تعرفه حق بیمه در رشته‌های آتش سوزی غیرصنعتی و مسکونی، بدنه اتوموبیل و مهندسی را به شورای عالی بیمه ارایه داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک در مرحله اول برنامه اصلاح نظام تعرفه در بازار بیمه کشور، اختیار تعیین نرخ در رشته‌های باربری بطور کامل و در رشته‌های کشتی و هواپیما تا سقف مبلغ بیمه معینی به شرکت‌های بیمه اعطا گردید. مدیریت طرح و برنامه بیمه مرکزی در گزارش خود آورده است:در این گزارش تلاش شده رشته‌های انتخاب شوند که عمدتاً بیمه گذاران آنها اشخاص حقیقی و عموم مردم هستند.

دو رشته بیمه بدنه و بیمه آتش‌سوزی غیرصنعتی و مسکونی دارای این خصیصه هستند و با افزایش رقابت،بازار این دو رشته توسعه بیشتری می یابد.
حبیب میرزایی مدیریت طرح و برنامه بیمه مرکزی درباره دلایل پیشنهاد بیمه آتش سوزی غیرصنعتی و مسکونی گفت:شورای عالی بیمه طی آیین‌نامه شماره 25 تعرفه بیمه آتش‌سوزی و خطرات اضافی را مشتمل بر ریسک‌های صنعتی ، غیرصنعتی و مسکونی در جلسات مختلف تصویب نموده است که با توجه به ضریب خسارت پایین این رشته طی سالهای گذشته دوبار تعرفه مصوب این رشته توسط شورا کاهش داده شد اما با این حال بر اساس آمار عملکرد این رشته طی 8 سال گذشته، ضریب خسارت رشته آتش‌سوزی به طور متوسط حدود 29 درصد است.
وی افزود: در حال حاضر حدود 12 میلیون ساختمان مسکونی شهری و5 میلیون ساختمان روستایی در کشور وجود دارد که طبق آمار حدودیک یک میلیون وصد هزار آن دارای پوشش بیمه‌ای هستند که با توجه به وضعیت خسارت این رشته و نظر به سهم اندک آن در بازار بیمه (حدود 7 درصد) وپتانسیل بالای بازار برای توسعه به نظر می‌رسد حذف تعرفه مصوب موجب تحرک شرکتهای بیمه در این رشته شود.
مدیریت طرح و برنامه بیمه مرکزی گفت:بر این اساس به شورای عالی بیمه پیشنهاد شده اختیار تعیین نرخ رشته بیمه آتش‌سوزی برای موارد غیر صنعتی و مسکونی و خطرات تبعی آن به جز زلزله به طور کامل به شرکت‌های بیمه واگذار شود.
میرزایی درباره وضعیت فعلی بازار این نوع بیمه گفت: بر اساس ریسک پروفایل سال 86 این رشته 1122 هزار بیمه نامه برای ساختمان‌های مسکونی و برای ریسک های غیرصنعتی بیش از 456 هزار فقره و ریسک صنعتی بیش از 152 هزار فقره بیمه نامه صادر شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

89  −  88  =