افزایش ۲۸ درصدی سهم بخش خصوصی دربیمه

ایبنا – رئیس کل بیمه مرکزی ایران استقرار نظام نظارتی هوشمند، نهادینه و خود تنظیم، گسترش پوششهای گسترده و ارزان برای خانوارها، توسعه پوششهای عمقی و تعاملات بین المللی را چهار استراتژی طرح تحول صنعت بیمه کشور اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک

جواد فرشباف ماهریان در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه 4 استراتژی برای توسعه و طرح تحول صنعت بیمه کشور در نظر گرفته شده است، افزود: اصلی ترین راهبرد و استراتژی طرح تحول صنعت بیمه، نظام نظارتی هوشمند، نهادینه و خود تنظیم است.

رئیس شورای عالی بیمه پوششهای گسترده برای خانوارها با نرخهای ارزان در اقصی نقاط کشور را دیگر استراتژی طرح تحول برشمرد و گفت: گسترش و توسعه پوششهای بیمه ای عمومی و عمقی نیز استراتژی سوم طرح تحول صنعت بیمه در کشور می باشد.

وی ادامه داد: پوششهای عمومی همچون پوشش بیمه ای ساختمانها، بیمه های زندگی و طرح تامین آتیه فرزندان جامعه، پوششهایی است که فرهنگ بیمه ای را در خانوارها نفوذ و گسترش می دهد.

فرشباف ماهریان با بیان اینکه هم اکنون پوششهای عمومی را در جامعه پیگیری می کنیم، گفت: استقبال خوبی از این پوششها شده است، به علاوه در حال ایجاد شرایطی هستیم که این پوششها به شکل گسترده و سازمان یافته با نرخهای پائین به مردم عرضه شود.

وی بر پیگیری پوششهای عمقی در جامعه تاکید و بیان کرد: فعالیتهای اقتصادی جامعه، کارخانجات، فعالیتهای اقتصادی در رشته های مختلف باید پوششهای عمقی داشته باشند. همچنین باید بیمه های آتش سوزی، مسئولیت، اموال، کارگران و رشته های مختلف پوششهای بیمه ای را برای بنگاههای اقتصادی به نوعی در بازار رقابتی فراهم آوریم.  

رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعاملات بین المللی را استراتژی دیگر طرح تحول صنعت بیمه عنوان کرد و گفت: با توجه به گستردگی کشور و اقتصاد بزرگ آن، نیاز است که صنعت بیمه نیز متناسب با این اقتصاد خود را توسعه دهد.

وی اضافه ادامه داد: بر اساس این استراتژی باید بتوانیم پوششهای بیمه اتکایی را هم عرضه کرده و هم چنین پوششهای اتکایی را بگیریم تا از این طریق مرکزی برای فعالیتهای اقتصادی در منطقه باشیم.

فرشباف ماهریان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با واگذاری سهام 3 شرکت بیمه دولتی به بخش خصوصی، سهم بخش خصوصی در صنعت بیمه کشور به 53 درصد خواهد رسید. به عبارت دیگر، سهم 25 درصدی بخش خصوصی صنعت بیمه کشور به 53 درصد افزایش خواهد یافت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  +    =  8