حاشیه‌های جلسه رای اعتماد مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی رییس جمهور برای کابینه‌ی دهم در شهریور ماه و رای اعتماد به 18 وزیر از 21 وزیر کابینه، امروز صبح صلاحیت سه وزیر باقیمانده برای وزارتخانه‌های آموزش و پرورش ، رفاه و نیرو را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک حواشی جلسه برررسی صلاحیت وزرای آموزش و پرورش ،رفاه و نیرو به این شرح است.

*** رییس جمهور از همان ابتدای جلسه امروز مجلس در صحن حضور یافت و پس از این‌که مجلس وارد دستور کار خود شد، احمدی‌نژاد به مدت نیم ساعت از وزرای پیشنهادی خود دفاع کرد.

***وزرای اقتصاد و اموردارایی، راه و ترابری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون اول رییس جمهور، مشاور ارشد رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت از محیط زیست در کنار احمدی نژاد در جلسه برررسی صلاحیت وزرای آموزش و پرورش ،رفاه و نیرو حاضر بودند.

***زمانیکه رییس جمهور در مورد وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش صحبت می‌کرد و نسبت به موفقیت‌های خوب وی سخن می‌گفت، قاضی‌پور نماینده‌ی ارومیه در موافقت با سخن رییس جمهور با گفتن 4 صحبت احمدی‌نژاد، را تایید کرد. رییس جمهور نیز با لبخندی به قاضی‌پور، با کلمه‌ی ساقول که به زبان ترکی معنی تشکر را دارد، پاسخ نماینده‌ی ارومیه را داد.

***پس از سخنان رییس جمهور در دفاع از وزرای پیشنهادی و بیان مشکلات داخلی و بین‌المللی کشور، هنگامی که وی می‌خواست در جایگاه خود قرار گیرد، جمعی از نمایندگان اطرافش جمع شدند که این اقدام نمایندگان سبب شد تا لاریجانی به آنان تذکر دهد، در جایگاه خود قرار گیرند.

***اولین وزیر پیشنهادی که صلاحیتش مورد بررسی قرار گرفت،حمید رضا حاجی‌بابایی ،وزیر پیشنهادی در آموزش و پرورش بود که با توجه به اینکه نمایندگان نسبت به همکار خود هیچ مخالفتی نداشتند، بنابراین موافقتی نیز صحبت نکرد و حاجی‌بابایی در تشریح برنامه‌های خود به ایراد سخن پرداخت.

***در حین صحبت‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نمایندگان اطراف بهبهانی وزیر راه و ترابری جمع شده بودند که رییس مجلس خطاب به نمایندگان درخواست کرد که آنان از اطراف وزیر راه کنار بروند.

***علی رضا منادی، نماینده‌ی سفیدان که به عنوان موافق وزیر پیشنهادی رفاه سخن گفت، در حین سخنان خود نسبت به انتخاب حاجی‌بابایی از سوی رییس جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ابراز خوشحالی کرد که رییس مجلس به وی گوشزد کرد که شما در مورد وزیر رفاه صحبت می‌کنید.

***در حین سخنان یونس اسدی نماینده مشکین شهر در مخالفت با وزیر پیشنهادی رفاه برخی از نمایندگان با گفتن 2، 2 (به علامت مخالفت با سخنان وی ) مخالفت خود را با سخنان این نماینده مجلس ابراز داشتند.

***پس از سخنان یونس اسدی، نماینده مشکین شهر به عنوان مخالف محصولی وزیر پیشنهادی رفاه وتامین اجتماعی، سید سلیمان ذاکر خواستار ارایه تذکر شد و پس از اجازه رییس مجلس، تذکر خود را با استناد به ماده 77 آیین نامه داخلی مجلس عنوان کرد که پیش از اتمام سخنان وی، لاریجانی در پاسخ به وی اظهار داشت: ماده 77 در مورد دادن نسبت سوء به نمایندگان است و لذا این موضوع به شما ربطی ندارد، آقای اسدی در مورد آقای محصولی صحبت کرد که ایشان وقت دارند و می توانند پاسخ دهند.

در ادامه لاریجانی از اتاق فرمان خواست تا میکروفون ذاکر قطع شود.

***در زمان سخنرانی موافقین و مخالفین وزیر پیشنهادی رفاه و تامین اجتماعی، یوسف‌پور معاون وزارت نیرو در انتهای صحن علنی با نمایندگان در حال گفت‌وگو بود که لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به وی، بیان کرد شما در انتهای صحن چه می‌کنید، بفرمایید در سر جای خود بنشینید.در ادامه جلسه مجلس نیز به واسطه بی توجهی یوسف پور به تذکر لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی مجددا خطاب به یوسف‌پور گفت، معاون وزارت نیرو چند بار به شما بگویم که شما باید این جلو تشریف داشته باشید.

***پس از سخنان سنایی در مخالفت با وزیر پیشنهادی رفاه، زمانی که وی می‌خواست در جایگاه خود قرار گیرد. رسایی، ریاض و ندیمی دور وی حلقه زده و با وی صحبت کردند.

***در جلسه امروز مجلس علی مطهری نیز در مخالفت با وزیر پیشنهادی رفاه زمانی سخن ‌گفت که در حین سخنانش تعدادی از نمایندگان با 2، 2 گفتن مخالفت‌شان را با صحبت‌های مطهری اعلام ‌کردند که رییس مجلس شورای اسلامی از نمایندگان معترض خواست تا اجازه دهند مطالب نماینده‌ی تهران به اتمام برسد و کار آنان را ناصحیح دانست.

***بعد از سخنان مطهری در مخالفت با محصولی ، کوچک‌زاده در تذکری نسبت به این مخالفت و صحبت‌های مطهری اعتراض کرد که لاریجانی اعتراض وی را وارد ندانست و تریبون این معترض قطع شد.پس از قطع تریبون کوچک‌زاده، وی شروع به فریاد زدن و ادامه‌ سخنان خود کرد و نسبت به قطع این تریبون گفت: چرا تریبون بنده را قطع می‌کنید. که رییس جلسه در پاسخ به وی اظهار کرد، وقتی تذکر شما وارد نیست، تریبون شما خود بخود قطع می‌شود، البته کوچک‌زاده پس از این‌که لاریجانی به وی اجازه صحبت کردن نداد به جایگاه هیات رییسه رفت و به نوعی اعتراض خود را ادامه داد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

13  +    =  14