آمادگی بیمه مرکزی برای کنترل پیامدهای آزادسازی تعرفه‌

رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی گفت: به دلیل ضرورت تحول در سیاست‌های نظارتی در صنعت بیمه نهاد ناظر باید خود را آماده مواجهه با پیامدهای این آزادسازی و مهیا برای مدیریت صحیح آن کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک جواد فرشباف ماهریان در همایش ملی بیمه و توسعه گفت: ابتدا لازم است دلیل انتخاب نظارت و تنظیم بازار بیمه به عنوان موضوع سمینار امسال را توضیح دهیم.
وی افزود: بیمه مرکزی با این فرض که عمل کردن به اولین بند دستورات رئیس جمهوری برای تحول در صنعت بیمه یعنی ایجاد رقابت در بیمه آزاد کردن قیمت‌ها و باز گذاشتن شرکت‌ها در قیمت‌گذاری محصولات خود است، در سال جاری آزادسازی تعرفه‌ها را در دستور شورای بیمه قرار داد.
رئیس کل بیمه مرکزی، اظهار کرد: بیمه مرکزی با آزادسازی قیمت‌های محصولات بیمه‌ای ضمن آن که بهانه برخی از شرکـت‌های بیمه در مورد نداشتن آزادی عمل در بازار بیمه را از بین برده، خود را در معرض آزمونی سخت قرار داده است.
وی افزود: به دلیل ضرورت تحول در سیاست‌های نظارتی در صنعت بیمه نهاد ناظر باید خود را آماده مواجهه با پیامدهای این آزادسازی و مهیا برای مدیریت صحیح آن کند.
فرشباف گفت: انتظار صنعت بیمه از تشکل‌های حرفه‌ای مانند سندیکای بیمه‌گران و تشکل‌های واسطه بیمه، ارزیابان خسارت و امثال آن به جای خود؛ اما بیمه‌گران نقش اول در تحولات صنعت بیمه را باید داشته باشند.
وی بیان کرد: انتظار می‌رود بیمه‌گران به جای تأکید سنتی بر سطح قیمت‌ محصولات خود از این پس بر کیفیت خدمات خود در زمان وقوع خسارت تأکید و تبلیغ کنند.
وی بیان کرد: در گذشته حق بیمه دریافتی در بعضی از رشته‌های بیمه مانند بیمه باربری به دلیل بالا بودن مصنوعی قیمت‌ها به منزله یارانه برای بیمه‌گذاران در رشته‌های دیگر به ویژه برای بیمه شخص ثالث عمل می‌کرده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  89  =  99