سخنرانی مدیران عامل بانک ملت، صادرات و مسکن در همایش حسابداری

در دومین کنفرانس بین‌المللی حسابداری که 17 و 18 ماه جاری در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار می‌شود، مدیران عامل بانک ملت، صادرات و مسکن به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک دکتر ناصر پرتوی ـ عضو هیات مدیره و دبیر کل انجمن حسابداری ایران ـ گفت: دومین کنفرانس بین‌المللی حسابداری پس از 65 سال و همزمان با هفته بین‌المللی حسابداری در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار می‌شود.

وی افزود: در این کنفرانس وزیر اقتصاد، رییس دیوان محاسبات، رییس سازمان و شرکت بورس، مدیران عامل بانک ملت، صادرات و مسکن و 10 نفر از نمایندگان مجلس حضور دارند و 4 نفر از اساتید و صاحبنظران خارجی، 4 نفر از مدیران مقیم خارج و 6 نفر از داخل ایران به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

پرتوی با بیان اینکه در این کنفرانس بنیاد مستضعفان، شهرداری تهران و شرکت‌های بورسی حضور دارند به سرمایه‌گذاران خارجی این کنفرانس اشاره و عنوان کرد: دانشگاه استانفورد و حسابداران رسمی انگلستان، بزرگترین ارگان آموزشی و پژوهشی جهان در استرالیا، دومین موسسه حسابرسی بزرگ دنیا (دیلویت) از اسپانسرهای کنفرانس هستند.

وی به بیان اهداف برگزاری دومین کنفرانس بین‌المللی حسابداری پرداخت و در توضیح گفت: آشنایی جهانیان و ایرانیان با توان حسابداری، به روز کردن حسابداری و حسابرسی در بازار سرمایه و امور بانکی، نقد و بررسی آموزش حسابداری در ایران، تطبیق حسابداری و حسابرسی با دنیا از مهمترین اهداف برگزاری این کنفرانس است.

وی اضافه کرد: در خصوص به روز کردن حسابداری و حسابرسی دیدگاه انجمن این نیست که دانش خارجی صرفا وارد و استفاده شود زیرا نوعی از حسابداری که با بینش و فرهنگ کشورهای غربی ایجاد شده در ایران کاربرد ندارد از سوی دیگر فرهنگ‌های حسابرسی طی 20 سال گذشته در کشور تغییر نکرده است. لذا اگر بخواهیم به WTO وارد شویم حتما باید با حسابداری و حسابرسی دنیا تطبیق پیدا کنیم در غیر این صورت ورود ما به WTO محال است.

وی یادآور شد: اجرای خصوصی‌سازی نیز در جریان این کنفرانس مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد و امور بانکی و نقش آن در اقتصاد کشور نیز بررسی و نقاط ضعف آن عیب‌یابی می‌شود.

پرتوی به مخاطبان دومین کنفرانس بین‌المللی حسابداری اشاره کرد و با اشاره به حضور هزار و 200 نفری از اساتید گفت: غیر از مسوولان کشور، حسابداران و حسابرسان رده اول و استادان حرفه‌ای، مدیران ارشد بانکها، بیمه‌ها، بازار سرمایه، سازمان مالیاتی و مدیران شرکت‌های بورسی در این کنفرانس حضور دارند.

دبیر کل انجمن حسابداری ایران یادآور شد: امسال در کنفرانس بینی‌المللی حسابداری حداقل 6 نفر از سخنرانان خارجی از کشورهای ایتالیا، مکزیک، انگلستان، کروواسی، یوگسلاوی، آمریکا، مالزی حضور دارند همچنین دو پروفسور ایرانی مقیم خارج و 5 سخنران داخلی و 3 نفر از مسوولان سخنرانی می‌کنند.

وی به محورهای اصلی دومین کنفرانس بین‌المللی حسابداری اشاره و عنوان کرد: آموزش حسابداری، استاندارد بین‌المللی حسابداری و گزارشگری مالی، نظام راهبری شرکت‌ها، نقش اطلاعات حسابداری در بربهبود کسب و کار، بین‌المللی شدن بازار سرمایه ایران و استانداردهای حسابداری، به کارگیری و هماهنگ‌سازی استانداردهای حسابداری در بورس و نقش حسابداری در ایجاد نظام‌های یکپارچه مالیاتی از محورهای اصلی این کنفرانس است.

وی به بازار سرمایه اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر بازار سرمایه با یک ثبات نسبی حرکت کرده و نظارت بر شرکت‌ها افزایش یافته است ولی اطلاع‌رسانی آن کم است زیرا مردم عادی باید از ماهیت بورس آگاهی یابند نه متخصصین.

وی اضافه کرد: هر چقدر مقدار سهامداران در کشور افزایش یابد موجب پیروزی بورس می شود از سوی دیگر دومین مطلبی که باید بورس انجام دهد این است که قبل از اینکه شرکت‌های بورسی گزارش دهند نظارت‌ها اعمال شود در حالی که اکنون بعد از گزارشات شرکت‌ها اعمال نظر می‌شود.

به گفته پرتوی سازمان بورس باید در سال دو بار با مدیران مالی شرکت‌ها نشست برگزار کرده و یکسان‌سازی کند که با این کار قابلیت یکسان‌سازی در بازار افزایش می‌یابد.

وی به لزوم شفاف‌سازی در بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: شفاف‌سازی به معنای عریان سازی اطلاعات نیست زیرا این امر با فرهنگ ایران همخوانی ندارد. بلکه شفاف‌سازی یعنی اینکه اطلاعات مهم و موثر را به صورت یکسان و یکنواخت به اطلاعات عموم برسانیم.

وی عنوان کرد: اولین فردی که در یک ارگان دولتی یا خصوصی از همه چیز باخبر است حسابداران هستند لذا در هر نوع تصمیم‌گیری در بازار سرمایه، خصوصی‌سازی، مالیات، قانون تجارت و مهم‌تر از آن اجرای اصل 44 حسابداران باید رکن اساسی باشند و مهمترین دلیل حضور حسابداران این است که چارچوب تعیین می‌کنند و با این چارچوب تخلف کاهش می‌یابد.

دبیر کل انجمن حسابداری ایران در پایان یادآور شد: دومین کنفرانس بین‌المللی حسابداری در ایران در هفته بین‌المللی حسابداری برگزار می‌شود و در بعدازظهر روز دوم مراسم ویژه‌ای برای بزرگداشت هفته‌ی حسابدای برگزار و جوایزی اعطا می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ⁄    =  1