کسری ۱۶۰ میلیون متر مکعبی گاز در زمستان

معاون مدیرعامل شرکت گاز با اشاره به کسری 160 میلیون متر مکعبی تامین گاز در زمستان، گفت: بخشی از این کسری از محل عرضه سوختهای مایع و اعمال محدودیت در برخی از صنایع و نیروگاه‌ها جبران می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک

مصطفی کشکولی در گفتگو با مهر با بیان اینکه پیش بینی می شود زمستان امسال میزان مصرف گاز طبیعی به بیش از 700 میلیون متر مکعب در روز افزایش یابد، اظهار کرد: این در حالی است که هم اکنون ظرفیت نهایی تولید گاز در کشورحداکثر 540 میلیون متر مکعب در روز است.

به گفته وی برای تامین پایدار سوخت زمستانی مشترکین، بخشی از کسری گاز از محل عرضه سوختهای مایع و اعمال محدودیت در برخی از صنایع و نیروگاهها جبران می شود.

تحویل روزانه 31 میلیون متر مکعب گاز به پتروشیمی ها

معاون مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در ادامه با اشاره به اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون هیچ گونه محدودیتی در تامین گاز مورد نیاز واحدهای پتروشیمی وجود نداشته است، بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون به طور متوسط روزانه 27 میلیون متر مکعب گاز تحویل واحدهای پتروشیمی شده است.

وی یادآور شد: همچنین آذر ماه امسال به طور متوسط روزانه 31.5 میلیون متر مکعب گاز طبیعی به واحدهای پتروشیمی کشور تحویل شده است.

هزینه اشتراک و کنتور مستقل 80 هزار تومان 

این مقام مسئول در خصوص نصب کنتورهای مستقل گاز در واحدهای مسکونی توضیح داد: هم‌اکنون 11 میلیون و  634 هزار مشترک داریم و این در حالی است که تعداد واحدهای مسکونی یا خانوار تا پایان آبان ماه به 15 میلیون واحد رسیده اند.

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: این آمار بیانگر این است که حدود 3.4 میلیون خانوار کنتور گاز مشترک دارند.

وی با اشاره به اینکه این خانوارها می‌توانند در صورت امکان کنتور مستقل دریافت کنند که بیشتر شامل شهرهای بزرگ است، توضیح داد: شرکت ملی گاز آمادگی دارد تا مشترک جدید بپذیرد و دراین رابطه هزینه‌ اشتراک هر خانوار بین 40 تا 50 هزار تومان و هزینه‌ کنتور بین 70 تا 80 هزار تومان است که به صورت نقدی از مشترکان خواهیم گرفت.

قطع گاز مشترکان پر مصرف پس از صدور اخطار

به گزارش مهر، وی درباره طرح پلکانی گازبها با اشاره به اینکه مشترکانی که مطابق الگو گاز مصرف نمی‌کنند جریمه خواهند شد، بیان کرد: در سال 1386 حدود 10 درصد مشترکان 32 درصد گاز بخش خانگی و تجاری کشور را مصرف کردند و همچنین در سال گذشته حدود 7.7 درصد خانوارها 25 درصد گاز کشور را این بخشها استفاده کرده‌اند.

به گفته این مقام مسئول به منظور تامین گازمورد نیاز کلیه مشترکان که الگوهای تعیین شده را رعایت می کنند امسال گاز آن دسته از مشترکان پرمصرف پس از صدور اخطار قطع خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

70  ⁄  14  =