سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد دلاری شرکتهای بیمه آمریکا در اقتصاد ایران

یک مقام بیمه کالیفرنیای امریکا مدعی شد شرکت های بیمه این ایالت 12 میلیارد دلار به صورت غیرمستقیم در ایران سرمایه گذاری کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک شرکت های بیمه امریکا در ایالت کالیفرنیا مدعی شدند 12 میلیارد دلار به طور غیرمستقیم در صنایع هسته ای، دفاع، انرژی و بانکداری ایران سرمایه گذاری کرده اند.
این رقم از انجام تحقیقی توسط کمیسر بیمه ایالتی بدست آمده است که در جهت خروج سرمایه صندوق های بیمه و بازنشستگی کالیفرنیا از شرکت های سرمایه گذار در ایران و برخی کشورهای دیگر تلاش می کند.
پوینزر که عضو حزب جمهوریخواه امریکا است در این زمینه به آسوشیتدپرس گفت: ما از شرکت ها خواسته ایم طی 120 روز جزئیات سرمایه گذاری های خود را اعلام کنند و مدیران شرکت هایی که این کار را انجام ندهند احضار می شوند.
بر اساس گزارش فارس صندوق های بازنشستگی و بیمه در برخی ایالت های امریکا شرکت های خارجی سرمایه گذار در ایران را تهدید کرده اند سرمایه های خود را از این شرکت ها خارج می کنند.
این در حالی است که به عقیده برخی کارشناسان مبالغ سرمایه گذاری شده از سوی صندوق های بیمه و بازنشستگی امریکا در این شرکت ها رقم قابل توجهی نیست و بنابراین نمی توان به عنوان اهرم فشاری از آن استفاده کرد.

منبع:فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  22  =  25