آمادگی روسیه برای صدور قعطنامه چهارم علیه ایران در شورای امنیت

سرویس بین الملل ـ خبرگزاری ایتارتاس امروز از قول یک دیپلمات روسی اعلام کرد: روسیه از تصویب قعطنامه تحریمی در سازمان ملل متحد علیه ایران حمایت خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک این دیپلمات روسی که نخواسته نام خود را افشا کند به خبرگزاری ایتارتاس گفته است که روسیه قصد ندارد در مذاکرات با گروه 5+1 در انزوا قرار گیرد و قصد دارد در صورت موافقت آنها با تحریم ایران به این کشورها بپیوندند.

این دیپلمات روسی همچنین گفته است که روسیه موضوع تحریم ایران را در مذاکرات با گروه 5+1 مدنظر قرار خواهد داد.

لازم به ذکر است در مراحل پیشین صدور سه قعطنامه شورای امنیت علیه کشورمان، روسیه ابتدا از قول دیپلمات های خود به طرفهای غربی در زمینه تحریم ایران چراغ سبز نشان داده و سپس در مذاکرات خود با گروه 5+1 سعی نموده که حداکثر امتیاز مورد نظر خود را از آنها در مورد شدت و ضعف قعطنامه های صادره علیه کشورمان اخذ نماید.

در دور جدید نیز روسیه بازی دوگانه خود را در پرونده هسته ای ایران دنبال می نماید از سویی با ارسال وزیر انرژی اتمی خود به ایران و اعلام اینکه قصد دارد تا نیروگاه بوشهر را به اتمام برساند چندین قرارداد هسته ای با ایران امضاء می کند و از سوی دیگر با اعلام حمایت از تحریم های سازمان ملل متحد علیه منافع ملی کشورمان اقدامات دوگانه خود را به پیش می برد.

به نظر می رسد با اعلام حمایت روسیه از صدور قعطنامه علیه کشورمان، عمده بندهای قعطنامه چهارم علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نهادهای مرتبط با این تشکیلات باشد، چرا که آنها قصد دارند در جهت تضعیف این نهاد هر اقدام بین المللی که می توانند انجام دهند و لذا تمرکز اصلی آنها روی شرکت ها و موسسات وابسته به سپاه خواهد بود.

گفتنی است به احتمال قوی در دهه اول دسامبر جاری مذاکراتی در بروکسل بین گروه 5+1 در جهت تصمیم گیری در مورد صدور قعطنامه چهارم علیه ایران به انجام برسد.

منبع :تابناک

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

78  ⁄    =  26