تشکیل کارگروه مشترک صنعت بانک و بیمه

با پیشنهاد معاون بانک مرکزی ایران کارگروه مشترک صنعت بیمه و نظام بانکی تشکیل می شود تا محورهای مشترک و قابل مذاکره بین دو صنعت را مشخص کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک حمید پورمحمدی در نشستی که با عنوان راههای تقویت متقابل صنعت بیمه با نظام بانکی برگزار شد، حوزه های iT تشکیل بانک های اطلاعاتی، آموزش، پژوهش، اتکایی، مباحث ارزی، اعتباری و بیمه های اعتباری را از جمله مواردی توصیف کرد که صنعت بیمه و نظام بانکی می توانند انها را در قالب تفاهم و همکاری به طور مشترک اجرا کنند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نهادهای فعال در بازار پول و سرمایه رشد غیرمتوازن و غیر متعادل دارند و اقتصاد کشور با این دو بال نامتوازن نمی تواند پرواز کند و به افق های دور دست به خصوص آن چه در سند چشم انداز مطلوب است، دست پیدا کند.
دکتر پورمحمدی تاکید کرد: به عنوان فعالان این دو بازار ناگزیریم تلاش های خود را هماهنگ کنیم و در این مسیر از قابلیت های موجود در دو حوزه استفاده کنیم.
وی خاطرنشان کرد:در بسیاری از کشورها حوزه های نظارتی بازار بیمه،پول و سرمایه با هم ادغام شده اند و نظارت یکپارچه ای اعمال می شود اما در کشور ما که در کوتاه مدت این امر میسر نیست، لذا این نهادها باید در سیاست گذاری ها همراهی و همکاری کنند و همگرایی داشته باشند.
معاون بانک مرکزی هدف از برگزاری این نشست را آشنایی دو صنعت با یکدیگر و ایجاد پیوندهای مستقیم ذکر و اعلام کرد که نشست آتی مدیران ارشد صنعت بیمه و نظام بانکی به زودی و به میزبانی بانک مرکزی انجام خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×    =  2