برکشت ۱۳.۳ هزار میلیارد تومان چک درتهران

طی هشت ماهه منتهی به آبان ماه 13.3 هزار میلیارد تومان چک در پایتخت برگشت خورد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از بینا، بر اساس گزارش بانک مرکزی از اتاق پایاپای اسناد بانکی تهران روند رو به رشد چک های برگشتی همچنان ادامه دارد بطوریکه در هشت ماهه منتهی به آبان ماه حجم چک های برگشتی در پایتخت به رقم 13.3هزارمیلیارد تومان رسیده است و به این ترتیب نسبت ارزش چک های برگشتی به کل مبادلات انجام شده توسط چک در دوره مورد بررسی معادل 4.6درصد است که نشان از رشد نیم درصدی ارزش چک های برگشتی نسبت به مدت مشابه در سال 87 دارد.


بررسی تعداد چک های برگستی نیز نشان میدهد در حالی که در هشت ماهه سال 87 معادل 6.9درصد از چک های صادره برگشت خورده اند در سال جاری این رقم به 10.5 درصد افزایش پیدا کرده است و این در حالی است که متوسط ارزش چک های برگشت خورد نیز درهشت ماهه سال 88 به رقم 4 میلیون و 150 هزار تومان رسیده است در حالی که این رقم در دوره مشابه در سال 87 معادل 4میلیون و76 هزار تومان بوده است.
از سوی دیگر حجم چک های مبادله شده در هشت ماهه سال 88 به رقم در حدود 30 میلیون برگ بوده است در حالی که این رقم در دوره مشابه سال 87 معادل 46.9 میلیون برگه بوده است که این نشان دهنده کاهشی معادل 56.3درصدی حجم مبادلات از طریق چک دارد. از نظر ارزش نیز چک های مبادله شده در سال جاری نیز نسبت به دوره مشابه در سال 87 معادل 10.4درصد افت داشته است

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×  1  =