طرح یکپارچه سازی بیمه نامه های صادره کلید خورد

مدیر رایانه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران طرح یکپارچه سازی بیمه نامه های صادر شده با کد منحصر به فرد در بیمه مرکزی ج.ا.ا. در دست بررسی و اقدام است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیکبه نقل از بیمه مرکزی ،دکتر فرامرز فتح نژاد افزود: طرح یکپارچه سازی و انحصاری نمودن بیمه نامه های صادر شده یکی از چندین پروژه های فناوری اطلاعات و ارتباطات می باشد که درحال بررسی و امکان سنجی است.


وی خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین اهدافی که در این پروژه مد نظر می باشد اختصاص دادن یک کد منحصر به فرد به هر بیمه نامه است که این کد شامل تمامی اطلاعات شرکت بیمه ای، مورد بیمه شده و نیز شخص متقاضی می باشد.
مدیر رایانه بیمه مرکزی افزود: این طرح در راستای الکترونیکی شدن نظارت در بیمه مرکزی ج.ا.ا در نظر گرفته شده است و در این راستا بیمه مرکزی ج.ا.ا به عنوان نهاد ناظر بر صنعت بیمه امکاناتی را فراهم خواهد کرد که شرکت های بیمه ای پس از صدور هر بیمه نامه کد منحصر به فردی را به صورت آنلاین از سایت بیمه مرکزی دریافت نمایند. و همچنین با توجه به این کد شرکت های بیمه ای و افراد بیمه شده بتوانند صحت و اعتبار بیمه نامه خود را کنترل نمایند.
دکتر فتح نژاد در مورد اعتبار ملی این کد گذاری گفت: با توجه به تدابیر اندیشیده شده بخشی از این کد گذاری با توجه به الگوی ایران کد خواهد بود. لذا از آنجا که این یک پروژه خدماتی محسوب می شود نهایی شدن آن منوط به اعلام کد گذاری بخش خدمات توسط ایران کد است.
وی همچنین، سرعت و دقت بالا، افزایش اطمینان و ایجاد یک بابک اطلاعاتی ملی و یکپارچه از بیمه نامه های صادر شده را از دیگر مزایای این طرح دانست.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

36  ⁄  9  =