تأخیر ۱۷ ماهه در ابلاغ آیین‌نامه اجرایی بیمه شخص ثالث

این قانون در تاریخ 16 تیر 87 به تصویب مجلس رسید

در حالی که دولت پس از تصویب قانون بیمه شخص ثالث سه ماه برای ابلاغ آیین‌نامه‌های اجرایی آن مهلت داشت، با وجود گذشت 20 ماه از تصویب این قانون هنوز آیین‌نامه‌های اجرایی آن توسط دولت ابلاغ نشده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به از فارس «توانا» قانون جدید بیمه شخص ثالث در تاریخ 16 تیر 87 در قالب 30 ماده به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.


در این قانون مواد و تبصر‌ه‌های مختلفی وجود دارد که هنوز به طور کامل اجرا نمی‌شود و مسئولان بیمه‌ای کشور نیز همواره به نوعی سعی بر توجیه عدم اجرای آن دارند.
به گزارش فارس، به نظر می‌رسد اگر آیین‌نامه‌ این قانون تدوین و ابلاغ شود بسیاری از این مشکلات برطرف شود؛ امری که در قانون هم عنوان شده است.


در ماده 29 قانون بیمه شخص ثالث، اصلاح قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث آیین‌نامه‌های اجرایی این قانون ظرف سه ماه توسط بیمه مرکزی تهیه و به وزیر امور اقتصادی و دارایی به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.


اما تاکنون با وجود گذشت حدود 20 ماه آیین‌نامه‌های اجرایی این قانون ابلاغ نشده است یعنی 17 ماه از مهلت قانونی برای ابلاغ آیین‌نامه گذشته است.


بر اساس ادعای مسئولان شرکت‌های بیمه‌ای و بیمه مرکزی آیین‌نامه پیشنهادی در این خصوص به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارائه شده تا پس از بررسی در کمیسیون اقتصادی دولت به هیئت وزیران پیشنهاد شود اما تا کنون خبری از زمان ابلاغ آیین‌نامه‌های اجرایی قانون بیمه شخص ثالث اعلام نشده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×    =  15