اجرای قرارداد خط لوله صلح با توافق نهایی در نهم مارس

معاون سرمایه‌گذاری شرکت ملی نفت ایران گفت: متن مربوط به اجرایی کردن صادرات گاز به پاکستان در قالب پروژه خط لوله صلح نهم تا دهم مارس به امضا می‌رسد که در این صورت مقدمات صادرات گاز به پاکستان و هند فراهم می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک حجت‌الله غنیمی‌فرد در گفت‌وگو با فارس در خصوص آخرین وضعیت خط لوله صلح اظهار داشت: قرار است متن مربوط به اجرایی کردن تدابیر تعریف شده در قالب پروژه خط لوله صلح نهم و دهم مارس به امضاء برسد که با امضای این متن و اخذ مدارک لازم از طرف پاکستانی، ضمائم قرارداد امضاء شده در خردادماه سال جاری کامل و قرارداد وارد مرحله اجرایی می شود.
وی ابراز امیدواری کرد: با نهایی شدن قرارداد خط لوله صلح، امیدواریم مقدمات اجرایی کردن پروژه مزبور و صادرات گاز به پاکستان تا سال 2014 به شرط آماده شدن خط لوله انتقال طرف پاکستانی فراهم و اجرایی شود.
وی در خصوص تداوم و توسعه این خط در قالب خط لوله صلح و صادرات گاز به هند، تصریح کرد: به موجب صادرات گاز به هند با طرف پاکستانی تمام تفاهمات لازم در دستورکار قرار گرفته است، با توجه به زیرساخت‌های فراهم شده با طرف پاکستانی معتقدم هر زمان که طرف هندی علاقه‌مند به عقد قرارداد در این خصوص باشد زیرساخت‌های لازم فراهم و مقدمات اجرایی کردن این پروژه نیز از هم‌اکنون در دستورکار است.
وی تأکید کرد: با امضای متن مزبور در دهم مارس آتی ضمن فراهم‌سازی مقدمات صادرات گاز به پاکستان، زیرساخت‌های لازم به منظور صادرات گاز به هند نیز در تعامل با طرف پاکستانی فراهم و در صورت رضایتمندی هند اجرایی خواهد شد.

*بررسی صادرات گار ایران به بحرین در نشست کارشناسی

غنیمی همچنین خبر داد: هیأت کارشناسان ارشد وزارت نفت و گاز بحرین چندی پیش به ریاست فیصل المحروس قائم مقام وزارتخانه مزبور به منظور انجام پنجمین دور مذاکرات کارشناسی درباره صادرات گاز ایران به بحرین نشستی را با مسئولان مربوطه در ایران داشتند که ضمن تشریح نظرات و بررسی زیرساخت‌های لازم، مباحث برای بررسی بیشتر به طرف ایرانی ارائه شد.
وی ادامه داد‌: طی این نشست طرف ایرانی پس از دریافت نظرات کارشناسی طرف‌های بحرینی و روسی اعلام کرد پس از بررسی نظر نهایی خود در خصوص چگونگی صادرات گاز به بحرین را ارائه دهد.
وی افزود: پس از پنجمین دور مذاکرات کارشناسی درباره صادرات گاز ایران به بحرین که در سیزدهم بهمن‌ماه سال جاری برگزار شده بود، بررسی زیرساخت‌های اجرایی کردن پروژه مزبور در دستورکار طرف ایرانی قرار گرفت و بنا شد تا چهار روز دیگر نتیجه بررسی‌ها به اطلاع طرف بحرینی برسد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  +  5  =