بانک شهر از امروز فعالیت رسمی خود را آغاز می‌کند

معاون مالی و اداری شهرداری تهران گفت :با صدور مجوز از سوی بانک مرکزی کشور ، بانک شهر از امروز فعالیت رسمی خود را در 70 شعبه تهران و 20 شعبه در شهرستان‌ها آغاز کرد .

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از روابط عمومی شهرداری تهران، دکتر حسین محمد پورزرندی با اشاره به روند تبدیل موسسه مالی و اعتباری شهر به بانک شهر ، گفت : از یک سال پیش مجوز موسسه مالی و اعتباری شهر اخذ و پس از آن اقدامات قانونی و بسترسازی لازم برای تبدیل موسسه به بانک شهرآغاز شد .
وی افزود : حداقل سرمایه لازم برای تشکیل بانک 200 میلیارد تومان است که به همین دلیل ، پذیره نویسی موسسه مالی و اعتباری انجام و این سرمایه تامین شد و چارچوبی که بانک مرکزی برای این تبدل لازم داشت ، صورت گرفت و در نهایت شورای پول و اعتبار تشکیل شد .
پورزرندی ، خاطر نشان کرد : موضوع تبدیل موسسه مالی و اعتباری به بانک شهر در چندین جلسه در شورای پول و اعتبار مطرح و بررسی و در نهایت اساسنامه بانک شهر تصویب و مجوز آن صادر شد .
معاون مالی و اداری شهرداری تهران افزود : پس از این مرحله اقدامات لازم برای تغییر نام موسسه به بانک شهر در سازمان ثبت اسناد و بورس صورت گرفت و در نهایت روز گذشته مجوز فعالیت بانک شهر صادر شد و از امروز این بانک به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد .
پورزرندی، با اشاره به مزایای بانک شهر نسبت به موسسه مالی و اعتباری، گفت : دراین بانک همه فعالیت‌های بانکی صورت می‌گیرد و نسبت به موسسه می‌توان فعالیت‌هایی مانند حساب جاری ، صدور و دریافت ضمانت‌نامه ، وثیقه‌گذاری و غیره را انجام داد و همچنین بسیاری از درآمدهای شهرداری را می‌توان با مجوز شورای شهر در حساب بانکی منظور کرد .
وی با بیان این که در حال حاضر 70 شعبه بانک شهر در تهران و 20 شعبه در شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند ، تصریح کرد : با مجوزهای دریافت شده ، تعداد شعبه‌های بانک شهر تا دو ماه آینده به 110 شعبه و تا پایان سال 89 به 160 شعبه در کشور خواهد رسید .
به گفته پورزرندی ، بانک شهر ، آرزوی دیرینه شهرداری و سایر کلان شهرها بود که از سالیان پیش دنبال می‌شد و سرانجام با تلاش مجدانه در این دوره مدیریت شهری محقق شد .

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  4  =  1