حسینی اعلام کرد: وصول ۷ هزار میلیارد تومان از مطالبات معوق بانکی

وزیر امور اقتصادی و دارایی از وصول 7 هزار میلیارد تومان از مطالبات معوق نظام بانکی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیکشمس الدین حسینی امروز یکشنبه در همایش فرصتهای اقتصادی و سرمایه گذاری در ایران و عراق گفت: حجم مناسبات ایران و عراق در دهه گذشته کمتر از 50 میلیون دلار بوده که خوشبختانه امروز به 4 میلیارد دلار رسیده است. هر چند این رشد قابل تقدیر است ولی ظرفیتهای بسیاری برای ارتقای آن در دو کشور وجود دارد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: در حال حاضر الگوی همکاری ایران و عراق رقابت به مفهوم متعارف آن نیست بلکه بر اساس دوستی و رفاقت حجم روابط نیز افزایش می یابد اما همچنان ایران به دنبال افزایش سهم مناسبات خود با عراق است.

وی تصریح کرد: ایران امروز آمادگی دارد تا دستاوردهای سی ساله انقلاب اسلامی را در حوزه های مختلف در اختیار عراق قرار دهد.

حسینی با اشاره به هشت سال جنگ تحمیلی میان ایران و عراق، گفت: دو کشور ایران و عراق ناخواسته درگیر جنگ شده اند و امروز می بینیم که این جنگ علاوه بر ایران به ملت عراق نیز تحمیل شده است اما امروز سایه این تحمیل کنار رفته و باید عزم‌ خود را جزم کنیم تا عقب ماندگی سالهای گذشته جبران شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطر نشان کرد: براساس آمار، حجم مبادلات عراق با دنیا به 100 میلیارد دلار رسیده است که در این میان سهم ایران تنها 4 درصد است که با توجه به مناسبات دو کشور این سهم باید افزایش یابد.

وی میزان صادرات غیر نفتی جمهوری اسلامی ایران در چهارماهه نخست سال 89 را 9 میلیارد و 150 میلیون دلار عنوان کرد.


 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

91  −  82  =