درج نماد اولین شرکت PSP در تابلوی فرابورس

جلسه معارفه شرکت تجارت الکترونیک پارسیان برگزار شد

جلسه معارفه شرکت تجارت الکترونیک پارسیان به عنوان ششمین شرکتی که نماد آن در فرابورس درج شده روز گذشته برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک در این جلسه ابتدا محمد فطانت فرد، رئیس هیأت مدیره شرکت  تجارت الکترونیک پارسیان طی سخنانی آینده شرکت را مثبت ارزیابی و سهامداران عمده این شرکت را  بانک پارسیان به میزان  60 درصد، شرکت توسعه ساختمانی پارسیان20 درصد و شرکت سرمایه گذاری پارسیان به میزان 20 درصد عنوان کرد.

وی با ییان اینکه هدف اصلی شرکت درج نماد آن در تابلوی اصلی بورس است گفت: هدف شرگت آن است که در کوتاه مدت سرمایه خود را از 20 میلیارد تومان به 50 میلیارد تومان افزایش دهد.

 وی اعلام کرد: ابتدا EPS شرکت حدود 700 ریال پیش بینی شد اما در گزارش مجدد شرکت به بورس این رقم حدود 776 ریال پیش بینی شده که احتمال تحقق ان را بالا ارزیابی می کنیم.

 

سخنان دیگر نمایندگان شرکت:

 پس از فتانت در غیاب مدیرعامل شرکت جانشین وی به ایراد سخنانی پرداخت و با ترسیم چشم انداز بازار بانکداری الکترونیک در کشور و جهان اینده شرکت را روشن ارزیابی و اعلام کرد :بانکداری سنتی جای خود را به بانکداری الکترونیک داده و طبعا مردم به سمت ابزارهای پرداخت الکترونیک روی خواهند آورد و آمار رشد تراکنش ها نیز گویای چنین پیش بینی است.

وی به ارزش افزوده حاصل از استفاده از ابزارهای الکترونیک پرداخت اشاره و عنوان کرد: یکی از مزیتهای مهم در خصوص استفاده از بانکداری الکترونیک بحث ارزش افزوده ای است که نسبت به بانکداری سنتی مطرح است.

همچنین انوشه یکی دیگر از نمایندگان شرکت به ارائه برخی آمارها در خصوص پیش بینی رشد تراکنش های بانکی  تا سال 92 پرداخت واعلام کرد:سهم شرکت تجارت الکترونیک در سال مذکور تقریبا معادل کل تراکنشهای فعلی سیستم بانکی است.

وی در باره وضعیت فعلی شرکت گفت:تعداد تراکنش های انجام شده طی 5 ماهه ابتدای امسال حدود 34 میلیون تراکنش بوده که نسبت به 5 ماهه مشابه سال قبل بالغ بر 57.4 درصد رشد کرده است همچنین مبلغ تراکنش های جذب شده طی مدت مذکور نزدیک 10 هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 123 درصد رشد نشان می دهد.

بنابراین گزارش تعداد کارتخوانها شرکت تجارت الکترونیک در پایان مرداد از مرز 185 هزار دستگاه گذشته که نسبت به ابتدای امسال نزدیک 16 درصد رشد نشان می دهد.

تعداد کارت های صادره این شرکت تا پایان مرداد نیز نزدیک یک میلیون و 783 هزار قطعه است که نسبت به ابتدای امسال 56 درصد رشد نشان می دهد.

 

محل درآمد شرکت

در انتهای جلسه پنلی نیز برای پاسخ به پرسشهای شرکت کنندگان در جلسه ترتیب داده شد که  در این پنل مباحث مربوط به در امدها و هزینه های شرکت مورد ارزیابی قرار گرفت.

 در بخش درآمدها عنوان شد که این شرکت در سال گذشته حدود 6 میلیارد تومان از محل کارمزد تراکنشهای کارتخوانها که به میزان یک درصد تا 1500 تومان از مشتری دریافت می شد درآمد کسب کرده بود که این سود امسال به دلیل حذف کارمزدها به دلیل شرایط رقابتی وجود نخواهد داشت.

همچنین در خصوص درامد حاصل از تراکنشهای مرکز شتاب نیز عنوان شد که بابت هر تراکنشی که با کارتخوان بانک پارسیان(شرکت تجارت الکترونیک) انجام شود به حساب  این شرکت حدود 760 ریال کارمزد واریز می شود در عین حال نسبت تراکنشهایی که بانک پارسیان پذیرنده کارت است  به زمانیکه صادرکننده است سه به یک است. به عبارت دیگر این شرکت در پنج ماهه امسال از محل تراکنش های انجام شده حدود 1.8 میلیارد تومان درآمدخواهدداشت.

از دیگر پروژه های این شرکت نصب 36 هزار کارتخوان برای بانک تجارت است که ازبابت اجاره هر دستگاه ماهانه 14 هزار تومان از بانک تجارت دریافت می شود که سرجمع این در امد نیز یکی دیگر از محلهای درامدی شرکت محسوب می شود.

همچنین انعقاد قرارداد با بانک سپه برای ارایه سرویس به این بانک از طریق اتصال دو سوئیج به یکدیگر از دیگر محلهای درامدی شرکت ذکر شد.

انعقاد قرارداد برای ارائه خدمات به موسساتی که در حال تبدیل شدن به بانک هستند  محل درامد دیگری است که مسئولان شرکت پیش بینی می کنند درآمدزایی خوبی را به ارمغان اورد.

بنابراین گزارش درامد حاصل از سرمایه گذاری رسوب منابع حاصل از صدور کارتهای خرید و هدیه یکی دیگر از محل هایی درآمد زایی شرکت محسوب می شود و خرید بخشی از سهام شرکت لیزینگ پارسیان و امین اندیش از این محل بوده است.

 

همچنین به گفته مسئولان شرکت، تجارت الکترونیک پارسیان خدمات خود را از طریق 33 نمایندگی در سراسر کشور به مشتریان خود عرضه می کند و این نمایندگی ها بر اساس میزان و کیفیت خدمات خود از شرکت کارمزد دریافت می کنند.

 در تصویر چشم انداز شرکت برای سال 1390 آمده است:حفظ جایگاه شرکت به عنوان بزرگترین شرکت PSP با بیشترین سهم بازار از حیث  جذب تراکنش های پرداخت در حوزه تجارت الکترونیک

 

 بنا براین گزارش شرکت تجارت الکترونیک پارسیان در جلسه 20 مردادماه در فرابورس پذیرفته شده و با نماد رپارس و گروه رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن و زیر گروه مشاور و تهیه نرم افزار قرار گرفته است.

این شرکت به عنوان ششمین شرکت در فهرست نرخ‌های بازار اول فرابورس و در گروه رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن درج شد. 

 

سرمایه این شرکت 206 میلیارد ریال است و بانک پارسیان 60 درصد، شرکت توسعه ساختمانی پارسیان20 درصد و شرکت سرمایه پارسیان20 درصد سهامداران عمده این شرکت محسوب می‌شوند.

 

این شرکت در حوزه ارایه خدمات رایانه‌ای غیر رسانه ای و الکترونیکی کارت اعتباری و تجارت الکترونیک غیرهرمی و غیر شبکه ای در بازار داخلی و بین المللی به منظور توسعه مبادلات تجاری در بازار در کلیه زمینه ها و خدمات پس از فروش فعالیت می کند.


 تجارت الکترونیک پارسیان در سال گذشته 874 ریال سود شناسایی کرده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×    =  54