گزارش داووس از رتبه بندی اقتصاد کشورها

مجمع جهانی اقتصاد (داووس) در گزارش سالیانه خود از بررسی وضعیت اقتصادی 139 کشور، از سقوط اقتصاد آمریکا در رده بندی اقتصادهای برتر جهانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک

مهر به نقل از سایت اینترنتی داووس، این مجمع در گزارش خود پیش از نشست تابستانی آوریل در تیانجین چین با عنوان گزارش رقابت جهانی سال 2010- 2011 نوشت : سوئیس در صدر رده بندی اقتصادهای برتر جهانی قرار دارد، اما ایالات متحده آمریکا با دو مرتبه سقوط به رتبه چهارم تنزل پیدا کرده است.

در این گزارش که اقتصاد 139 کشور مورد بررسی قرار داده، پس از سوئیس که دو سال متوالی است جایگاه نخست را به خود اقتصاد داده سوئد و سنگاپور در رده های دوم و سوم قرار دارند.

همچنین در این گزارش اعلام شده است که نهادها و مؤسسات خصوصی و عمومی آمریکا نیز در مسیر تضعیف قرار گرفته اند و نگرانی ها درباره وضعیت بازارهای مالی این کشور افزایش یافته است.

کشورهای شمال اروپا و منطقه اسکاندیناوی از وضعیت بهتری برخوردار هستند؛ فنلاند رتبه هفتم، دانمارک رتبه نهم و نروژ رتبه چهاردهم را به خود اختصاص داده اند.

انگلیس نیز در این گزارش اوضاع بهتری از خود به نمایش نگذاشته و با یک مرتبه سقوط به رتبه دوازدهم تنزل پیدا کرده است.

چین با دو رتبه بهبود به رتبه بیست و هفتم صعود کرده و در بین اقتصاد کشورهای عضو (BRIC) برزیل 58 ، هند 51 ، روسیه 63 باقی مانده اند

در بین اقتصاد کشورهای آسیایی، ژاپن رتبه ششم و هنگ کنگ یازدهم را داراست و در آمریکای لاتین نیز شیلی 30 و پس از آن پاناما 53 و کاستاریکا رتبه 56 را به خود اختصاص داده است.

همچنین مجمع جهانی اقتصاد در این گزارش وضعیت برخی کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا نیز تشریح کرده است.

قطر در این منطقه جغرافیایی پویاترین اقتصاد را به خود اختصاص داده و در رده هفدهم است. عربستان سعودی در مکان بیست و یکم، امارات عربی متحده 25، تونس 32، کویت 35 و بحرین 37 را به خود اختصاص داده اند.

در منطقه جنوب صحرای آفریقا؛ آفریقای جنوبی در رده 54، موریس 55 ، نامیبیا، 74، بوتسوانا 76، و رواندا با 80 امتیاز در رده های بعدی قرار دارند.

در این گزارش ایران در رتبه 64 و لبنان نیز در رده 92  قرار دارند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  7