ایران ۲۹امین کشور جهان از نظر حجم تولید ناخالص داخلی

مجمع جهانی اقتصاد ایران را از نظر حجم تولید ناخالص داخلی به عنوان 29امین کشور جهان معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از ایسنا براساس تازه‌ترین گزارش منتشر شده از سوی مجمع جهانی اقتصاد حجم تولید ناخالص داخلی ایران حدود 330 میلیارد و 500 میلیون دلار برآورد شده که به این ترتیب ایران از نظر تولید ناخالص داخلی عنوان 29 جهان را بدست آورده است.

در این رده‌بندی آمریکا با تولید ناخالص داخلی بیش از 14 هزار و 256 میلیارد دلار در صدر قرار گرفته و کشورهای ژاپن و چین به ترتیب با بیش از پنج هزار و 68 میلیارد دلار و چهار هزار و 909 میلیارد دلار دوم و سوم شدند.

آلمان، فرانسه، بریتانیا، ایتالیا، برزیل، اسپانیا و کانادا نیز از نظر حجم تولید ناخالص داخلی رده‌های چهارم تا دهم جهان را به خود اختصاص دادند.

تنها 12 کشور نخست دارای تولید ناخالص داخلی بیش از یک هزار میلیارد دلار هستند.

همچنین در قاره آسیا ایران بعد از کشورهای ژاپن، چین، هند، کره‌جنوبی، ترکیه، اندونزی، تایوان و عربستان سعودی در رده‌ نهم قرار گرفت. در منطقه خاورمیانه نیز ایران بعد از کشورهای ترکیه و عربستان سعودی رده سوم را به خود اختصاص داده است.

حجم تولید ناخالص داخلی ایران بیشتر از کشورهایی مانند آرژانتین، آفریقای جنوبی، مالزی، نیجریه، اوکراین و دانمارک اعلام شده است.

در رده‌بندی مجمع جهانی اقتصاد که 139 کشور جهان در آن حضور دارند، کشورهای بوروندی‌، گامبیا و تیمور شرقی از نظر حجم تولید ناخالص داخلی در قعر جدول قرار گرفته‌اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

46  +    =  47