توضیحات محمد هاشمی در خصوص سفر خود به ترکیه

مسوول دفتر ، رئیس‌مجمع تشخیص مصلحت نظام در توضیح سفر خود به ترکیه گفت: ین سفر در ارتباط با همکاری با مراکز تحقیقات سرطان بود که با برخی از آنها گفت وگوهایی انجام دادیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک مسوول دفتر ، رئیس‌مجمع تشخیص مصلحت نظام در توضیح سفر خود به ترکیه گفت: ین سفر در ارتباط با همکاری با مراکز تحقیقات سرطان بود که با برخی از آنها گفت وگوهایی انجام دادیم.
محمد هاشمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا ، درباره درج خبر سفر خود و بعضی از اعضای خانواده هاشمی رفسنجانی به ترکیه با تایید اصل خبر اظهار داشت: اصل خبر سفر این جانب به ترکیه صحیح است و بنده به اتفاق چهار نفر دیگر برای بازدید از شبکه بیمارستانی AciBADEM به ترکیه رفته بودیم و در مدت سه روز اقامت از چند مرکز بازدید کردیم.
هاشمی با بیان اینکه خبر منتشر شده در برخی رسانه ها مخلوطی از اخبار صحیح و غلط بوده ادامه داد: این سفر در ارتباط با همکاری با مراکز تحقیقات سرطان بود که با برخی از آنها گفت وگوهایی انجام دادیم.
وی با بیان اینکه ورود ما به استانبول و مراکزی که بازدید کردیم در شهر استانبول بود، اضافه کرد: میزبان ما پیشنهاد بازدید از چند مرکز در شهرهای دیگر ترکیه را به ما داد که من از آن میان شهرهای بازفور را انتخاب کردم، چون این شهر محل تبعید حضرت امام (ره) به ترکیه بود .
هاشمی درباره شهر بازفور گفت: فاصله این شهر تا استانبول زیاد نیست و در حدود سه ساعت و نیم راه است که می خواستیم خانه محل اقامت امام را زیارت کنیم، اما متاسفانه به این دلیل که خانه را تخریب کرده بودند و اثری از آن به جای نمانده بود موفق به این کار نشدیم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که دعوت از شما از طریق دولت ترکیه بوده و آیا دولت ایران به این سفر اعتراضی کرده یا نه گفت: طرف ما دولت ترکیه نبود و میزبان ما یک شبکه بیمارستانی خصوصی بود که با ما در برخی تحقیقات مربوط به سرطان و بنیاد بیماریهای خاص همکاری می کنند.
هاشمی در توضیح فعالیت‌های مرکز بنیاد بیماری های خاص گفت: این بنیاد که در سه زمینه فعالیت می کنند بخشی از تحقیقات خود به بیماری دیابت و… و بخشی از فعالیت‌های تحقیقاتی خود را به سرطان اختصاص داده است.
پایان‌پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

96  ⁄    =  32