عملکرد استانی شبکه‌های خودپرداز و پایانه های فروشگاهی تا پایان نیمه اول سال جاری

بر اساس مقایسه اماری بین تهران و دیگر استانها تحلیل شد:

مقایسه ارقام جابجاشده از طریق خودپرداز و همچنین خرید هایی که پایانه های فروشگاهی طی یک سال اخیر انجام داده اند نشاندهنده گرایش معنادار مردم به سمت پایانه های فروشگاهی است. این گرایش اما در تهرانی های به بیشتر از استانها به چشم می‌خورد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک بر اساس گزارش بانک مرکزی در حالی که تعدا ابزارهای الکترونیک در کشور در حد قابل قبول رسیده مقایسه ارقام نیز گویای آن است که مردم از این ابزارها تا حد زیادی استقبال کرده اند.


ارقام نشان می‌دهند که در شهریور ماه گذشته نسبت به ماه مشابه سال قبل میزان مبلغ جابجا شده توسط شبکه خود پرداز  80 درصد رشد داشته و از 47 هزارمیلیارد ریال به 84.9 هزار میلیارد ریال رسیده است . این در حالی است که میزان خرید مردم از طریق پایانه های فروشگاهی در بازه مورد اشاره  رشد 222 درصدی داشته و از  حدود 10 هزار میلیارد ریال به 32 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.این به معنای آن است که نرخ رشد میزان خرید از طریق پایانه فروش حدود سه برابر انتقال پول از طریق خودپرداز است.


این تغییرات را در میزان مبلغ جابجا شده  به وسیله خودپردازنسبت  به پوز نیز می‌توان مشاهده کرد به طوری که این نسبت در شهریور سال گذشته 4.8 بوده که در شهریور سال جاری به 2.6 کاهش یافته است.


در همین حال مقایسه ارقام استانی نیز نشانگر افزایش استقبال مردم از پایانه های فروشگاهی نسبت به خودپرداز  است به طوری که  رشد میزان مبلغ جابجا شده در شبکه خودپرداز استانی در شهریور سال جاری نسبت به ماه مشابه سال قبل 72 درصد رشد نشان داده است. اما این رشد در بخش پایانه ها فروشگاهی به 205 درصد رسیده است. البته در بازه مورد اشاره تهرانی ها تفاوت  رفتاری معناداری نسبت  استانها بروز داده اند و مبالغ جابجا شده به وسیله خودپرداز 91 درصد و خرید از پایانه فروشگاهی 257 درصد رشد کرده است.


متوسط پرداخت هر دستگاه


در همین حال متوسط پرداخت هر دستگاه نیز گویای گرایش معنادار مردم به سمت پایانه های فروشگاهی است. بنابراین گزارش متوسط  مبلغ جابجا شده توسط هر دستگاه خودپرداز در شهریور سال جاری نسبت به ماه مشابه سال قبل 41 درصد رشد کرده، اما همین شاخص در بخش پایانه های فروشگاهی 128 درصد افزایش یافته است. جزئیات بیشتر در جدول امده است.

 


لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

36  −  34  =