دسته بندی بیش از ۵۰ ریسک برای فعالیت های بانکی

مدیر عامل موسسه مالی و اعتباری مهر با توضیح برنامه کمیته بال مبنی فرایند کنترل و کاهش تقلب و سوءاستفاده و اشتباهات در بنگاه‌هـای بانکی گفت: اخیراً حوزه این کمیته وسیعتر شده و کلیه ریسک‌هـای بانکی را مورد توجه قرار میدهد و حتی در دسته بندی ریسک‌هـا بیش از 50 ریسک عمده را برای فعالیتهای بانکی شناخته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک نتاج در کنفرانس انخستین سالـانه پیشگیری از تقلب و سوء استفاده‌هـای مالی که با حضور نایب رئیس شورای شهر تهران، رئیس شورای عالی انجمن حسابداران خبره ایران، مسئولین سازمانها و نهادهای مالی و اساتید دانشگاه و صاحبنظران داخلی و خارجی بر نقش کنترلهای داخلی اثر بخش در پیشگیری از تقلب و راهبری سازمان تأکید کرد.


وی ادامه داد: اگر تخلفات را به سمت حسابرسی ببریم ناخودآگاه سازمان همه را متقلب یا متخلف نگاه میکند و به همین دلیل همه مدیران باید نسبت به پایش عملکردها و برنامه‌هـا توجه ویژه‌ای داشته باشند.
نتاج تأکید کرد: سیستم کنترلهای داخلی راهبری سازمان را هدایت میکند که در نیل به اهداف، فعالیتهای خود را کنترل کند.
وی همچنین متغیرهای اثر گذار بر اثر بخشی کنترلهای داخلی در پیشگیری از تقلب را سطح آموزشهای اعتقادی کارکنان، سطح آموزشهای اخلـاقی کارکنان، سطح حساسیت جامعه نسبت به تقلب و ضعف شخصیتی و نارسائی‌هـای روحی و به ویژه طراحی و اجرای سامانه‌هـای اداری و مالی هوشمند عنوان کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  2  =  6