ارائه مجهزترین سیستم بانکداری مجازی از سوی بانک شهر

رئیس هیات مدیره بانک شهر خبرداد:

رئیس هیات مدیره بانک شهر گفت: مجهزترین سیستم بانکداری مجازی از دوم اسفند ماه سال جاری همزمان با خجسته میلاد حضرت محمد (ص) توسط بانک شهر به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک دکتر حسین محمد پورزرندی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت:این سیستم بهترین خدمات بانکداری را در فضای مجازی در اختیار عموم مردم قرار خواهد داد .


وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد : یکی از مشکلات یا موانع مهم و اساسی کارهای عمرانی کشور ما این است که این نوع کارها به شکل نقدی صورت می گیرد، نه تعهدی به این معنا که تا زمانی که دستگاه های اجرایی ، پول نقد نداشته باشند، کار آغاز نمی شود.


رئیس هیئت مدیره بانک شهر گفت : کمبود یا عدم نقدینگی پروژه های عمرانی معمولا به دلایل متعدد بیش از اندازه طولانی می شوند، تناقضی ندارد اما به طور کلی مساله مالی و نقدینگی و عدم تزریق به موقع آن در پروژه ، چالش عمده طرح های عمرانی است.


وی ادامه داد : بانک شهر یا هر نوع موسسه ای که بتواند پشتوانه بلند مدتی برای این پروژه ها باشد ، قادر است یکی از دلایل تاخیر در بهره برداری از طرح ها را مرتفع سازد. به خصوص که مجلس شورای اسلامی ، در یکی از بندهای بودجه دو سال قبل ، تصویب کرد که دستگاه های اجرایی می توانند پیمانکاران را به بانک ها معرفی کنند و به این صورت ، مورد حمایت قرار گیرند.


پورزرندی بانک های خصوصی را عامل مهم شکل گیری رونق اقتصاد دانست و اضافه کرد: یکی از ویژگی های رونق اقتصاد واگذاری کارهای مختلف به بخش خصوصی است اما برای این کار، نظام پولی هم باید رقابتی باشد. یعنی درست مثل اینکه تولید لوازم خانگی ، سیمان و دیگر کالاها توسط تولیدکنندگان مختلف صورت می گیرد و این رقابت آزاد باعث می شود که کمیت و کیفیت کالاها بالا برود، رقابت آزاد میان بانک ها هم به سیستم بانکداری کشور کمک می کند. به این معنا که هر چه تعداد  بانک ها ی خصوصی بیشتر باشد ، قیمت پول پایین می آید، تسهیلات بانکی افزایش پیدا می کند و بازار پول کشور رونق می گیرد.


رئیس هیات مدیره بانک شهر با اشاره به این مساله که کسب مجوز تاسیس بانک خصوصی از بانک مرکزی، کار سختی نیست، گفت: با مجموع دویست میلیارد تومان سرمایه و سپرده، این امر محقق می شود ادامه کار بانک ها و نگهداشتن سرمایه اولیه در روند تاسیس بانک های خصوصی مهم تر است و موفقیت در این کار به اعتبار بستگی دارد.


پورزرندی تصریح کرد:از آنجا که بانک شهر با پشتوانه شهرداری کلانشهرها که از پشتوانه مالی  خوبی برخوردار است، تاسیس شده، آینده خوبی خواهد داشت و مشکلی از نظر نقدینگی نخواهد داشت، بلکه برای شهر و شهروندان هم مزیت ایجاد می کند و می تواند درکنار بانک هایی همچون بانک ملی فعالیت و حتی با آنها رقابت کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×  2  =