تخفیف ویژه برای مشتریان خوش حساب بانک ها

بانک مرکزی در بخشنامه جدیدی بانکها و موسسات اعتباری را به شفاف سازی و افشاء نحوه اعمال تخفیف در برخی از عقود اسلامی برای مشتریان خوش حساب مکلف کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک اداره مطالعات و مقررات بانکی بانک مرکزی در این بخشنامه به مدیران عامل کلیه بانک‌های دولتی، غیر دولتی، شرکت دولتی پست بانک و مؤسسه اعتباری توسعه تصریح کرد: اعمال برخی سیاست‌های تشویقی برای مشتریان خوش حساب بانک، می‌تواند ابزاری سودمند برای تسویه بدهی‌های تسهیلات گیرندگان، بازپرداخت به موقع اقساط و در نتیجه کمک به مدیریت مؤثر منابع بانک باشد.


بنابران گزارش، شورای پول و اعتبار نیز طی مصوبه مروخ 5/8/1369 خود بانک‌ها را مکلف کرده است که به مشتریانی که قبل از سر رسید، بدهی‌های خود را واریز می‌کنند، تخفیفاتی اعطاء نمایند.


در این بخشنامه تصریح شد: در همین راستا و با توجه به اینکه این ابزارها زمانی اثربخش خواهند بود که مشتریان بانکی به ساز و کار اجرایی آن در بانکها در خصوص هر یک از عقود مشمول تخفیفات فوق‌الذکر، آگاهی و اشراف کامل داشته باشند، ضروری است آن بانک/ مؤسسه اعتباری سیاست‌های اعمال تخفیف خود را به روشنی و شفافیت در اختیار مشتریان و عموم مردم قرار دهد.


در خاتمه خاطر نشان می‌سازد از آنجا که توانایی هر بانک در افشاء به موقع و شفاف سیاست‌های اعتباری خود، ابزار مناسبی جهت ارزیابی مدیریت ارشد هر بانک توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران می‌باشد، لازم است تا ظرف یک ماه پس از ابلاغ این بخشنامه نسخه‌ای از ساز و کار اجرایی آن بانک/ مؤسسه اعتباری جهت اعمال تخفیفات مد نظر شورای پول و اعتبار به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ارسال گردد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

42  ⁄    =  14