ثبت ماهانه ۲۲۸ میلیون تراکنش در بانکهای طرف قرارداد شرکت خدمات انفورماتیک

طی 9 ماهه اول سال اتفاق افتاد:

شرکت خدمات انفورماتیک اعلام کرد: در نه ماهه اول سال جاری بیش از 2 میلیارد و 53 میلیون تراکنش کارتی مالی و غیر مالی در بانک های طرف قرارداد شرکت خدمات انفورماتیک ثبت شده که این رقم به معنای انجام ماهانه 228 میلیون و 111 هزار تراکنش در نه ماهه مذکور است

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی این شرکت به نقل از رئیس گروه عملیات بانکی، ضمن اعلام این خبر افزود: تعداد تراکنش های کارتی در نه ماهه اول سال، نسبت به زمان مشابه سال قبل 40 درصد رشد را نشان می دهد . در آذر ماه سال جاری که روزهای پایانی آن با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها مصادف شده بود حجم تراکنش های کارتی مالی و غیر مالی در بانک های طرف قرارداد شرکت، 243 میلیون و 175 هزار و 459 تراکنش بود که نسبت به آذر ماه سال گذشته 33 درصد رشد را نشان می دهد.این خبر می افزاید: در آمار مذکور هرگونه تراکنش کارتی در داخل شعب یا از طریق دستگاههای خودپرداز داخل  و خارج شعب ، پایانه های فروش لحاظ گردیده و آمار تعداد تراکنش های مربوط به بن کارت ها و انواع کارت های هدیه در نظر گرفته نشده است. بدیهی است با افزایش تعداد دستگاههای خودپرداز و پایانه های فروش در سراسر کشور و اجرای طرح های ملی چون طرح هدفمندی یارانه ها از طریق ابزار پرداخت الکترونیکی، نقش تاثیرگذاری در ترویج فرهنگ بانکداری الکترونیکی در تمامی نقاط کشور خواهد داشت.


لازم به ذکر است: با آشنایی عموم مردم از مزایای این ابزار مطالبات آنها نیز در خصوص کم و کیف این خدمات افزایش خواهد یافت. پاسخگویی به روند روبه رشد کاربرد این ابزار ، نیازمند حرکت همسوی شرکت های ارائه دهنده خدمات بانکی، بانک ها، بانک مرکزی و سازمان های دیگر همچون مخابرات و مراجع قانونگذار است.

نمونه اثرات این هماهنگی ها در جریان طرح یاد شده و توفیق شرکت خدمات انفورماتیک و بانک های طرف قرارداد آن  در پاسخ به حجم بالای تراکنش ها می باشد.در حال حاضر سخت افزارهای موجود در شرکت خدمات انفورماتیک با توجه به تنوع درخواست های مشتریان حجم بالایی از تراکنش های ناشی از این درخواست ها را پوشش می دهند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک بر اساس امارهای بانک مرکزی تا طی 8 ماهه ابان مجموع تراکنش های ماهانه دو بانک صادرات اعم از خودپرداز و پایانه فروشگاهی و پایانه شعب بین 100 تا 120 میلیون تراکنش در نوسان بوده و در نتیجه بر اساس آمار رسمی این دو بانک طرف قرار داد شرکت خدمات باید حدود یک میلیلرد تراکنش انجام داده باشند. بنابراین به نظر میرسد شرکت خدمات باید نحوه محاسبه خود را نیز  اعلام کند تا دستکم برای جامعه بانکی و کارشناسی قابل باور باشد.

بنابراین گزارش در هفته آینده رقم مورد اشاره شرکت خدمات با ارقام بانک مرکزی به صورت مفصل مقایسه خواهد شد.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  +  4  =