انتشار پیش نویس مقررات مگا پی اس پی ها جهت اظهار نظر کارشناسان

کارشناسان خواستار شدند:

در حالیکه جامعه پولی در آستانه اجرای طرح تجمیع پایانه های فروشگاهی قرار دارد و زمان آن فرا رسیده که بازیگران اصلی این میدان خود را برای این تحول آماده کنند اما عدم ارایه پیش نویس این مقررات جهت اظهار نظر کارشناسان وگروههای درگیر این طرح ، فعالان این حوزه را با ابهام روبرو کرده است.

سید مجید میر کبیری ، مدیرعامل شرکت ایران کیش ، طی گفتگو با خبرنگار بانکداری الکترونیک در پاسخ به این سوال که بازیگران اصلی میدان مگا پی اس پی ها برای تحقق بهتر این طرح باید چه مقدماتی را دنبال کنند، تاکید کرد:تا زمانی که مصوبه شورای پول واعتبارونظر شفاف بانک مرکزی در خصوص مقررات این طرح در نگارش جدید مشخص نشود نمی توان گفت باید به چه سمتی رفت ودقیقا چه کارهایی را انجام داد.

 وی ضمن تاکید براینکه تلاش جهت تحقق این خواسته با بهترین کیفیت در بانک مرکزی دیده می شود، عنوان کرد: شرکت های پرداخت الکترونیک باید تا زمان ابلاغ مقررات ، اقدامات وعملیات خود را ادامه دهند وبدون شک بانک مرکزی در این قضیه منافع PSP ها را در نظر خواهد گرفت.

میرکبیری در خصوص اقدامات کارگروه همکاری شرکت های PSP اظهار داشت: شرکت های پرداخت الکترونیک چه در خصوص طرح تجمیع پایانه های فروشگاهی وچه در خصوص مسایل دیگر نقاط مشترک فراوانی برای همکاری دارند ودر حال حاضر نیز در کارگروه مذکور که آیین نامه های آن در حال تصویب است تلاش می شود فعالیت هایی که موجب تضمین منافع آنهاست مورد بررسی قرار گیرد.

سعید عسگری مارانی ، فعال بانکداری الکترونیک نیز طی گفتگویی در این خصوص عنوان کرد: به علت کشمکشی که بر اساس منافع گروهی در این قضیه شکل گرفته هنوز معلوم نیست حاصل تعامل نیروها به چه چیزی منجر گردد .

وی افزود: به دلیل عدم شفافیت مقررات صاحب نظران وفعالان این حوزه نمی توانند فعلا در این خصوص اظهار نظر کنند.

عسگری اظهار داشت: حداقل باید مقدمه این مقررات به صورت پیش نویس جهت اظهار نظر کارشناسان ارایه گردد تا بازیگران درگیر این میدان بتوانند بر اساس ان به برنامه ریزی در خصوص مقدمات کار بپر دازند.

به گفته این کارشناس بانکداری الکترونیک برخی گروهها تلاش می کنند این طرح را به نفع خود تمام کنند ، برخی دیگر نیز در بانک مرکزی در تلاشند که این طرح در قالب ملی اجرا گردد واز طرفی شرکت های پرداخت الکترونیک نیز می خواهند منافع انها در نظر گرفته شود بنابراین کلیات این مقررات هنوز مشخص نیست وابهام در این کلیات سبب شده هر گروهی به فکر منافع خود باشد .

وی تاکید کرد :بانک مرکزی باید کلیات این مقررات را برای روشن شدن جوانب کار اعلام کند در غیر این صورت نمی توان در این خصوص اظهار نظر کرد.

بنابراین گزارش طبق اخبار موجود ابلاغ مقررات تشکیل مگا پی اس پی ها پی از عید نوروز وظایف سنگینی را بر دوش فعالان این حوزه قرار خواهد داد وبانک ها وشرکت هایPSP باید خود را برای این تحول اماده کنند.

بدون شک در این برهه زمانی شرکت های پرداخت الکترونیک به عنوان بازیگران اصلی این میدان وظیفه سنگینی خواهند داشت به طوریکه اتحاد شرکت های PSP در راستای استقلال عمل از بانک ها وجاری ساختن قوانین مشترک وایجاد یک وحدت رویه در این شرکت ها ضروری به نظر می رسد.

بسیاری از کارشناسان معتقدندPSP ها می توانند یک پیش نویس پیشنهادی مقررات به بانک مرکزی ارایه کنند تا بانک مرکزی با نظرات آنها به شکل مدون آشنا گردد.

بدون شک تحقق موفقیت آمیز هر طرحی نیازمند اظهار نظر وتبادل آراء کارشناسان فعال خواهد بود در غیر این صورت ابلاغ مقررات بدون نظر خواهی از کارشناسان به سرانجام مطلوب نخواهد رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

43  +    =  47