نرخ سود سپرده‌های جدید در بانک توسعه صادرات ایران اعلام شد

بانک توسعه صادرات ایران، نرخ سود علی‌الحساب سالانه سپرده بانکی در طول دوره سپرده‌گذاری در سال 1390 را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، این نرخ‌ها بر اساس مفاد جدول ماده 2 بسته سیاستی ـ نظارتی شبکه بانکی در سال 1390 تعییم شده و تمامی شعب این بانک، سپرده‌های سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت و بلندمدت (یکساله تا پنج‌ساله) را بر این اساس افتتاح خواهند کرد.


بر اساس این گزارش، نرخ سود بلند مدت پنج ساله 15 درصد، چهارساله، 14.5 درصد، سه ساله 14 درصد، دوساله 13 درصد، یکساله 12.5درصد و کوتاه مدت با ماندگاری بیش از سه ماه 6درصد تعیین شده است.


این اطلاعیه می افزاید: به منظور تسهیل در امر محاسبات سود سپرده‌های کوتاه‌مدت توسط شعب بانک ، تاریخ 20فروردین 1390 مبنای اجرای نرخ سود سپرده‌های جدید سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت عادی با ماندگاری بیش از سه ماه و نرخ شش درصد قرار خواهد گرفت.


اداره تشکیلات و روشها بانک توسعه صادرات ایران در این بخشنامه آورده است: چنانچه سپرده‌‌های سرمایه‌گذاری مذکور بعد از گذشت سه ماه و قبل از موعد مقرر از سوی سپرده‌گذار مطالبه شود ، سهم سود آن بر مبنای نرخ سود متناظر با مدت ماندگاری با کسر نیم واحد درصد ، ملاک تسویه قرار می‌گیرد . به طور مثال مشتری نسبت به افتتاح حساب سپرده سرمایه‌گذاری 7 ماهه (نرخ 8درصد) اقدام و پس از گذشت 5 ماه ، خواستار تسویه سپرده مذکور می‌باشد . در این‌صورت مبنای محاسبات نرخ سود 6 درصد منهای 0.5درصد برابر با 5.5درصدخواهد بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×  1  =