ثبت رکورد ۴۲۷ هزار تومانی برای قیمت سکه


فارس: با ادامه رشد حبابی در بازار داخلی طلا، سخنگوی بانک ملی از ادامه حراج سکه توسط بانک کارگشایی در هفته آتی خبر داد و گفت: شمش طلا و سکه امامی در طول هفته قبل در بالاترین قیمت به ترتیب معادل 53 میلیون و 400 هزار تومان و 427 هزار و 200 تومان فروخته شد.

حسین دشتیدر ارتباط با ادامه حراج سکه در بانک کارگشایی به صورت روزانه در هفته آتی، اظهار داشت: طبق اعلام بانک مرکزی حراج بانک کارگشایی در هفته بعد نیز به صورت روزانه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به برگزاری آخرین جلسه حراج هفته قبل طی روز گذشته، افزود: از ابتدای هفته آینده حراج فوق‌العاده بانک کارگشایی آغاز می‌شود.

سخنگوی بانک ملی ادامه داد: بسته‌های عرضه انواع سکه در بانک کارگشایی محدود و مشخص است و این مسأله مانع از سوءاستفاده در این بازار می‌شود.

دشتی با تأکید براینکه قیمت فروش سکه در حراج بانک کارگشایی از طریق نوسانات لحظه‌ای تعیین می‌شود، گفت: در طول هفته گذشته پایین‌ترین قیمت برای فروش شمش معادل 52 میلیون و 700 هزار تومان و بالاترین قیمت 53 میلیون و 400 هزار تومان بود.

وی درباره وضعیت فروش سکه‌های طلا در این بانک نیز تصریح کرد:‌ طی هفته گذشته هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید (امامی) در پایین‌ترین قیمت 402 هزار و 300 تومان و بالاترین قیمت 427 هزار و 200 تومان و نیم سکه در بالاترین قیمت معادل 122 هزار و 600 تومان و ربع سکه در بالاترین قیمت 208 هزار تومان و در پایین‌ترین قیمت 200 هزار تومان فروخته شد.

گزارش فارس حاکی‌است، پیش از این بانک مرکزی با درج اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که به منظور پاسخگویی به نیاز بازار طلا و ایجاد تعادل در معاملات، علاوه برفروش سکه، فروش شمش طلا نیز از طریق حراج حضوری در محل بانک کارگشایی از تاریخ شنبه بیستم فروردین ماه درهمه روزهای هفته به غیر از روزهای تعطیل ازساعت 16 تا 19 بعدازظهر انجام می‌شود.

اما به اعتقاد فعالان بازار این اقدام بانک مرکزی که به منظور کنترل قیمت‌ها در بازار داخلی صورت گرفته بود در طول یک هفته گذشته نتوانست مؤثر واقع شود چراکه حباب همچنان در بازار مشهود است.

گفته می‌شود خروج سپرده‌های مردم از بانک‌ها و وجود سرمایه‌های سرگردان از مهمترین دلایل حباب در بازار طلا در داخل کشور است. باوجود هشدارهای مقامات اقتصادی مبنی بر تأمل در خرید طلا طی روزهای اخیر بازهم تب خرید طلا در بین مردم فروکش نکرده است و همچنان قیمت‌ها در بازار داخلی ارقام نجومی را در این بازار نشان می‌دهند.

باید دید که آیا دولت و بانک مرکزی در هفته پیش‌رو اقدام جدی برای کنترل بازار انجام خواند داد یا خیر؟

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

80  −    =  70