دنا فردا رونمایی می‌شود

خودروی دنا محصولی پیشرفته و با برند ملی فردا با حضور وزیر صنایع و معادن ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیر ان صنعتی کشور رونمایی می شود.

ایکو پرس روز جمعه گزارش داد: دنا ، خودرویی است با طراحی کاملا ایرانی و با برخورداری از فن آوری های روز جهانی توسط مهندسان ایران خودرو به بار نشسته که این مهم افتخاری برای هر خانواده ایرانی است.

براساس این گزارش ، این محصول پیشرفته ایرانی ، مطابق با آخرین استانداردهای ایمنی و زیست محیطی اروپایی در سال 1391 وارد بازارهای داخلی و بین المللی خواهد شد.

مدل های خودرو «دنا» شامل «ال ایکس» با موتورهای ای اف 7 بنزینی و پایه گاز سوز و «ای ال ایکس» با موتور ای اف 7 توربوشارژ است و ایران خودرو، در سال 91، 35 هزاردستگاه، در سال 92، 80 هزاردستگاه و از سال 94 تا 96 هر سال 100 هزار دستگاه از این محصول را تولید می کند که بسته به شرایط بازار ممکن است این تعداد افزایش یابند.

دراین گزارش آمده است ، تعداد صادرات این محصول سالانه 15 هزار دستگاه است و مهمترین بازار صادراتی آن کشورهای مشترک المنافع، روسیه، ترکیه و شرق اروپا، منطقه خلیج فارس، آفریقا، شرق آسیا و… خواهد بود.

خودرو دنا ، محصول آینده نگری و خودباوری مهندسان ایرانی است و ایران خودرو می تواند این محصول را بدون هیچ محدودیتی در همه جای دنیا عرضه و یا در سایت های خارج از کشور تولید کند.

مهمترین حجم تغییرات ایجاد شده در خودرو دنا نمای ظاهری، نمای جانبی، نمای داخلی وتغییرات پلتفرمی است و این محصول با بیشترین خودکفایی ساخت داخل تولید و روانه بازار خواهد شد.

براساس این گزارش ، انتخاب اسم دنا الهام گرفته از پیشنهاد دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان درنام گذاری خودرو ها است که فرمودند به گونه ای عمل کنید که درکنار خودرو های دنیا مشتری های خودرو، نام ایران و خودروی ایران را انتخاب کنند.

«دنا» نام قله ای است با بلندای 4448 متر، در 35 کیلومتری شمال غربی شهر یاسوج؛ شهرستانی که این قله در آن قرار دارد نیز شهرستان دنا نام دارد ؛ نام «دنا» با مفهوم استواری و استحکام و سرافرازی آمیخته است که همگی مثبت می باشند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  12  =  18