چگونگی حذف دایل‌آپ اینترنت از کشور


معاون صدور پروانه رگولاتوری از حذف دایل‌آپ و تولد اپراتورهای مجازی با راه‌اندازی اپراتور چهارم خبر داد و گفت: گام بعدی پس از تصویب رومینگ شبکه‌ها در کمیسیون تنظیم مقررات و راه‌اندازی اپراتور سوم، تعریف اپراتورهای مجازی است.

موضوعاتی از جمله امکان انحصار بازار از سوی اپراتور چهارم، ضرورت ورود اپراتورهای مجازی تلفن‌همراه از محورهای گفت‌وگوی تفصیلی فارس با لطف‌الله سبوحی معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است که وی با تاکید بر اینکه شبکه فیبر نوری باعث حذف دیگر فعالان این بازار نخواهد شد، گفت:‌ با این شبکه دیگر کسی به اینترنت دایل آپ نیاز نخواهد داشت.

لطف‌الله سبوحی در گفت‌وگو با فارس در خصوص اینکه تدوین پروانه اپراتور چهارم در چه مرحله‌ای قرار دارد، گفت: مصوبه اپراتور چهارم از هیئت دولت رسیده و در کمیسیون تنظیم مقررات در حال طرح است.

وی افزود: کلیات پروانه در کمیسیون تنظیم مقررات مطرح شده است و ان‌شاء‌الله پس از نهایی شدن و تصوب آن در کمیسیون، باقی کارها انجام می‌شود.

* کمترین مزییا اپراتور چهارم حذف اینترنت دایل آپ است

سبوحی اظهار داشت: البته اگر فکر کنیم این شبکه به خانه‌ها می‌آید و پس از آن دیگر کسی نیاز نخواهد داشت به روش دایل آپ سرویس اینترنت بگیرد، درست است.

وی ادامه داد: منطقی نیست که بگویم همه روی دایل آپ (dial up) بمانند، زیرا یک ISP ور شکست می‌شود و این دلیل منطقی‌ای برای اینکه ما کار توسعه‌ای انجام ندهیم، نیست.

وی در رابطه با اینکه وقتی یک شبکه تمام آنچه افراد یک خانواده نیاز داشتند باشند، از جمله فیلم، بازی، اینترنت و غیره را به صورت یکجا داشته باشد، دلیلی وجود ندارد که یک مشترک برای دریافت تک تک این موارد به صورت جداگانه اقدام کند ، گفت: برای مثال در سرویس ADSL، بستر انتقال خط تلفن است و مشتری سرویس دهنده را انتخاب می‌کند؛ در شبکه فیبر نوری، خط تلفن جایگزین فیبر نوری می‌شود، اما باز هم مشترک سرویس دهنده را انتخاب می‌کند.

سبوحی ادامه داد: به این ترتیب قدرت انتخاب مشترک بیشتر خواهد شد و این شبکه نیز باعث حذف کسی نخواهد شد.

معاون رگولاتوری تصریح کرد: همچنین ممکن است شبکه فیبر نوری آنقدر نیاز به اطلاعات را در مبنای داخلی تأمین کند که نیاز کاربر به اینترنت بسیار کم شود.

وی توضیح داد: کاربران در اینترنت عمدتا قصد استفاده از منابع داخلی را دارند و اگر از بستر‌های مختلف دسترسی به منابع داخلی ایجاد شود، نیاز به اینترنت کم خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

90  ⁄  10  =