تضعیف دلار آمریکا در برابر سایر ارزها

نوسانات بازار امروز محسوس بود و دلار آمریکا در برابر ارزهای پربازده از جمله، یورو، پوند، دلار استرالیا و دلار کانادا تضعیف شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک در همین حال در برابر ین و دلار نیوزیلند تغییر چندانی نداشت و همچنین، فرانک سوئیس در مقابل دلار تضعیف شد.

 افزایش گمانه ها در خصوص افزایش نرخ بهره ECB در ماه آینده موجب صعود یورو تا سطح 1.4429 گردید، پوند در آستانه انتشار صورتجلسه BoE با صعود تا نرخ 1.6370 پیش رفت، دلار استرالیا به نرخ 1.0609 رسید و دلار نیوزیلند در نرخ 0.7957 تثبیت شد. دیروز آمارهای بخش مسکن آمریکا مثبت اعلام شد و امروز نیز انتظار می رود، شاخص تورم تولید کننده در آلمان با افزایش همراه شود. USDCAD پس از اعلام آمارهای تورم کانادا تضعیف شدند و قیمت به نرخ 0.9529 رسید. انتظار برای افزایش تورم و نیز نگرانی از وضعیت اوراق قرضه در اروپا موجب شد تا هر اونس طلا سرانجام به نرخ 1500 دلار برسد.


در ژاپن، میزان صادرات از رقم مورد انتظار 1.1% به 2.2%- کاهش یافت که البته دلیل آن وقوع سونامی ماه گذشته است که موجب تضعیف میزان تولید بوده است. بازارهای سهام آسیا امروز با افزایش قیمت همراه بودند، شاخص Nikkeiبه میزان 1.76% تقویت شد، شاخص Topix به میزان 1.16% صعود کرد، شاخص Hang Seng نیز افزایشی معادل 1.05% یافت. انتظار می رود بازارهای اروپا نیز امروز با افزایش قیمت همراه باشند. گزارش درآمد شرکتها در آمریکا نشان می دهد که وضعیت تجاری رو به بهبود بوده اما شاخص شروع ساخت و ساز افت داشت که در نتیجه آن، دلار در برابر ارزهای همتای خود تضعیف شد.


مهمترین خبر امروز، انتشار صورتجلسه BoE است که در آن جزئیات آخرین نشست بانک مرکزی در خصوص نرخ بهره و تصمیماتی که برای مهار تورم گرفته شده، مشخص خواهد شد. نگرانی از وضعیت اوراق قرضه اروپا نیز کماکان وجود دارد زیرا شرایط پس از انتخابات پارلمانی اخیر در فنلاند و نیز گفتگوهایی که بر سر بازسازی اوراق قرضه یونان وجود دارد همچنان از مولفه های تاثیرگذار بازار است. در آمریکا، گزارش وضعیت فروش مسکن موجود منتشر خواهد شد که احتمالا با کاهش همراه باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  61  =  64