افت ۷۰ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس که روز شنبه با افزایش 128 واحدی همراه بود، امروز یکشنبه کاهش 70 واحدی را تجربه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در معاملات امروز بورس تهران، سهامداران بیش از 279 میلیون سهم و حق تقدم را به ارزش 818 هزار و 272 میلیون ریال در 24 هزار و 528 نوبت معاملاتی داد و ستد کردند.

افت شاخص در این روز ناشی از استراحت سرمایه گذاران بورسی پس از دریافت بازده مناسب در ماه گذشته است. بازار امروز با جنب و جوش خاصی در نمادهای خودرویی و پیمانکاری آغاز به کار کرد. در اواسط ساعت معاملات هر چند سرمایه گذاران با روند منفی نمادهای متعددی از صنایع خودرو، فلزات، پتروشیمی، پیمانکاری و مالی روبرو شدند اما پر وزن ترین نمادهای بازار شامل مخابرات ، فولادمبارکه و ملی مس با رشد قیمت روبرو شدند.
 
اقبال به صنایعی مانند دارو از تغییر روند بازار و ذائقه فعالان خبر می دهد. بر همین اساس است که در فهرست نمادهایی که با بیشترین رشد قیمت مواجه شدند و نمادهای پرتقاضا ، سهام گروه دارویی به چشم می خورند.
 
در بازار امروز روند خریدها در نمادهای مطرح به حدی بود که افت قیمت اکثر نمادهای فلزی، پتروشیمی، خودرو و پیمانکاری را به انتهای جدول معاملات نرساند.
 
دراین بین نمادهای گروه پتروشیمی بیشترین فشار فروش را تحمل کردند. نمادهای سرمایه گذاری نیز  همچنان سعی کردند در صدر جدول بمانند.
 
در پایان معاملات امروز در نهایت شاخص کل کاهشی 70 واحدی را تجربه کرد. شاخص صنعت با افتی 56 واحدی رو به رو شد و شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب 57 و 106 واحد کاهش را تجربه کردند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  7