یونان خبر خروج از یورو را تکذیب کرد

مقامات یونان اگرچه اخبار مربوط به نشست با وزرای اقتصادی منطقه یورو را تایید اما شایعات مربوط به خروج از این منطقه و واحد ارزی را به شدت تکذیب کردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از مارکت واچ، خبرهای منتشر شده روز شنبه هفتم ماه مه ( هجدهم اردیبهشت) از رسانه‌های بین‌المللی حاکی از آن بود که وزرای اقتصادی کشورهای منطقه یورو پس از نشست با مقامات یونانی نگران خروج این کشور از این اتحادیه بودند که بلافاصله از سوی وزیر دارایی یونان رد شد.
وزیر دارایی یونان در پاسخ به اخبار منتشره افزود:‌ موضوع نشست مذکور گسترش گفتگوها میان وزرای دارای کشورهای منطقه یورو شرکت کننده در اجلاس جی-20 بوده که در آن طرف یونانی پرسشی مبنی بر تبادل دیدگاه‌ها در خصوص توسعه اقتصادی در یونان مطرح کرده بود.
وزیر امور دارایی یونان افزود:‌ موضوع حضور یونان در منطقه یورو در این نشست هیچگاه مورد بحث قرار نگرفت بلکه این خبر به دروغ و تنها برای منافع شخصی برخی رسانه‌ها مطرح شده است.
مقامات دولتی از اینرو گزارشی مبنی بر خروج این کشور از عضویت منطقه یورو را که روز جمعه توسط روزنامه آلمانی «اشپیگل» مطرح شده بود را به شدت تکذیب کردند.
«جئورجی پاپاکنستانتینو» وزیر دارای یونان، در گفتگویی با روزنامه ایتالیایی «لا استامپا» خاطر نشان کرد:‌ برای یونان اتخاذ یک واحد ارزی منفرد و مستقل «تقریبا غیر ممکن» است زیرا هیچ سازوکاری برای انجام آن اندیشیده نشده‌ است.
«پاپاکنستانتینو» خاطر نشان کرده بود: نتایج به بار آمده از این تصمیم می‌توانست فاجعه بار باشد و مشکلات کشور دو برابر می‌شد، بانک‌ها ورشکسته می‌شدند و کشور به دوره‌ای از مصیبت مشابه با یکی از کشورهای جنگ زده وارد می‌شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  +  5  =