پوشش بیمه‌ای نوسانات نرخ ارز عملیاتی می‌شود

با پوشش بیمه‌ای نوسانات نرخ ارز، سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی می‌توانند با اطمینان و بدون توجه به تحولات و نوسانات بازار ارز به فعالیت‌های خود بپردازند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران در تشریح برنامه‌های صندق ضمانت صادرات گفت‌: ریسک ناشی از نوسانات نرخ ارز از جمله مقولاتی است که همواره ذهن فعالان بخشهای اقتصادی، خصوصا افرادی که در ارتباط با صادرات و واردات درحال فعالیت می‌باشند را به خود مشغول نموده‌، اهمیت این موضوع به قدری است که این ریسک برخی اوقات زیانهای سنگینی را به مشتریان مربوطه وارد می‌کند‌.
محمدکاظم دوست حسینی خاطرنشان کرد‌: در صورت فراهم شدن این نوع پوشش، ریسک نوسان نرخ ارز خارجی به ارز خارجی دیگر و حتی ارز خارجی به ریال تحت پوشش بیمه‌ای صندوق قرار خواهد گرفت‌.
دوست حسینی در ادامه سخنان خود تعامل با اگزیم بانک‌ها و موسسات همتا، تلاش برای حضور در اتحادیه برن، تاسیس یک یا چند نفر دفتر در خارج از کشور، اقدام برای بیمه‌های اتکایی از جمله برنامه‌های صندوق ضمانت صادرات برای سال جاری برشمرد و ابراز امیدواری کرد‌: در گذشته در حدود 15 تفاهم‌نامه با اگزیم بانک‌های کشورها (بانک صادرات واردات) منعقد شده بود که همکاری با بخشی از این کشورها همچون سنوات قبل ادامه دارد ولی همکاری با برخی از این بانک ها کاهش یافته است که باید تقویت شود.
به گفته وی، این تفاهم‌نامه با کشورهای همچون تایلند، مالزی، چین و برخی از کشورهای آفریقایی منعقد شده است.
به گفته دوست حسینی، اگزیم بانک‌ها می‌توانند یک سقف اعتباری را برای صندوق در نظر گیرند و صندوق نیز به صورت متقابل چنین سقف اعتباری برای آنها در نظر می‌گیرد و این مهم کمک می‌کند که صادر‌کننده و حتی واردکننده به صورت تهاتری عمل کنند به طور قطع اجرای این عمل در شرایط تحریم کمک بسیاری به صادرکنندگان کشور خواهد کرد. 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  2