نخستین مدرسه بانک اقتصادنوین مورد بهره‌برداری قرار گرفت

در یکی از روستاهای تنگستان

مدیرعامل بانک اقتصادنوین در مراسم افتتاح مدرسه شماره یک این بانک در روستای چاه تلخ از توابع شهرستان تنگستان استان بوشهر گفت: ساخت مدرسه شماره یک بانک اقتصادنوین از محل منابع قرض‌الحسنه بانک و در راستای انجام تعهدات اجتماعی در دستور کار قرار گرفت و امروز بسیار خرسندیم که این مدرسه به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  به نقل از روابط عمومی بنک اقتصاد نوین از چند روز پیش شور و حال عجیبی در روستا حکمفرما بود خصوصاً در میان کودکان، ولی بالاخره انتظار مردم روستا به سرآمد و در یک روز گرم اردیبهشت 1390 همه اهالی روستا دور هم جمع شدند تا شاهد افتتاح مدرسه جدید روستا باشند، مدرسه ای که به همت بانک اقتصادنوین احداث شده بود.



احمد طاهری ابراز امیدواری کرد تاسیس مدرسه بانک اقتصادنوین زمینه‌ساز گسترش بیش از پیش فرهنگ و ادب در این منطقه باشد به گونه‌ای که کودکان امروز را در راه بزرگان این خطه قرار دهد.


وی گفت: بانک اقتصادنوین به عنوان نخستین بانک خصوصی کشور ضمن توجه به ارایه انواع خدمات مدرن بانکی، در بحث مسئولیت اجتماعی نیز احساس وظیفه می‌کند که در همین راستا تاکنون در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی حضور چشمگیری داشته که آحرین آن ساخت مدرسه در روستای چاه تلخ شمالی است.


وی گفت: استان بوشهر مهد دلیران و رادمردانی چون رئیس علی دلواری و بزرگانی همچون منوچهر آتشی و دکتر حمیدی است که نام این افراد تا ابد در تاریخ ماندگار خواهد بود.


طاهری با تاکید بر اینکه بانک اقتصادنوین تلاش خواهد کرد با ادامه فرهنگ مدرسه ‌سازی در سایر استان‌ها وظیفه خود را در گسترش این فرهنگ در جامعه ادا کند گفت: اقدامات اولیه برای آغاز ساخت دومین مدرسه بانک صورت گرفته و ساخت مدرسه دوم بانک اقتصادنوین به زودی در یکی از روستاهای استان سیستان و بلوچستان آغاز خواهد شد.


در ادامه این مراسم مهندس جعفری مدیرکل مشارکت‌های مردمی اداره نوسازی مدارس کل کشور طی سخنانی ضمن قدردانی از توجه بانک اقتصادنوین در ساخت مدرسه در مناطق محروم کشور گفت: با ساخت این مدرسه در روستای چاه تلخ بوشهر از این پس کودکان و نوجوان این روستا در مکانی مناسب به کسب علم و دانش می‌پردازند.


وی ابراز امیدواری کرد این مدرسه زمینه‌ساز پرورش بزرگان علم و دانش در این منطقه و کشور باشد.
غلامعلی میگلی‌نژاد نماینده مردم بوشهر، گناوه، دیلم و خارک در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگویی در حاشیه افتتاح مدرسه شماره یک بانک اقتصادنوین گفت:‌ ساخت مدرسه کار خیر و پسندیده‌ای است خصوصا اگر در منطقه محروم اتفاق بیافتد.
وی با اشاره با اینکه این اقدام بانک اقتصادنوین نشان‌دهنده مردمی بودن این بانک است، گفت: این اقدام حسنه باید الگوی سایر بانک‌ها باشد.


میگلی‌نژاد اظهار داشت: عمر بانک اقتصادنوین نسبت به بانک‌های بزرگ دولتی کم است، اما این اقدام نشان داد که مدیرانی با درایتی در این بانک حضور دارند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: یقیناً چنین اقدام‌هایی ضریب رضایتمندی مشتریان بانک را افزایش خواهد داد.


نخستین مدرسه بانک اقتصادنوین که در روستای چاه تلخ از توابع شهرستان تنگستان استان بوشهر به بهره‌برداری رسید به نام مبارک شهید اردشیری (از معلمان شهید جنگ تحمیلی استان بوشهر) مزین است دارای 393 متر مربع وسعت و دارای پنج کلاس درس است و در مقطع دبستان پذیرای کودکان این روستا خواهد بود.


در این مراسم لوح تقدیر و تندیسی از طرف مهندس محمد حسین جهانبخش استاندار بوشهر به احمد طاهری مدیرعامل بانک اقتصادنوین اهدا شد ضمن اینکه از زحمات ابراهیم تمجیدی رئیس شعبه بوشهر بانک اقتصادنوین نیز تشکر و قدردانی شد.


در این مراسم همچنین از کتاب مدرسه بوشهر بانک اقتصادنوین نیز رونمایی شد. این کتاب به همت حمایت بانک اقتصادنوین و با همکاری سازمان ایرانشناسی کشور (موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران) در استان بوشهر تهیه و حاوی اطلاعات خیرین مدرسه ساز، معلمان، دانش‌آموزان و مدارس این استان است.

لازم به ذکر است در مراسم افتتاح مدرسه بانک اقتصادنوین در روستای چاه تلخ علاوه بر مدیرعامل و مدیران ارشد بانک اقتصادنوین، حجت‌الاسلام زاهدی دوست امام جمعه دلوار، غلامعلی میگلی‌نژاد نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی، مراسم مهندس جعفری مدیرکل مشارکت‌های مردمی اداره نوسازی مدارس کل کشور، خدری رییس آموزش و پرورش منطقه دلوار، حیدرزاده رئیس شورای روستا و اهالی روستای چاه تلخ حضور داشتند.


این مدرسه روز 24 اردیبهشت‌ماه رسماً مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  2  =  4