کنفرانس بانکداری اسلامی در سنگاپور

دومین کنفرانس سالانه بین‌المللی بانکداری اسلامی با حضور 450 تن از رهبران و متخصصان حوزه صنعت، بازرگانی و اقتصاد از سراسر جهان، 18 و 19 خردادماه، در سنگاپور برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «philstar»، این کنفرانس با هدف گفت‌وگو و بررسی چشم‌انداز و فرصت‌های پیش رو در ارتباط با امور مالی اسلامی در قاره آسیا برگزار خواهد شد.


امور مالی اسلامی به عنوان یکی از بخش‌هایی که در سال‌های اخیر از رشد و پیشرفت سریعی برخوردار بوده، در حال تبدیل به یک صنعت تأثیرگذار در عرصه نظام مالی جهانی است.


«دیوید مک‌لین»، مدیر عامل کنفرانس بانکداری اسلامی جهان،‌ در این‌باره اظهار کرد: کنفرانس بین‌المللی بانکداری اسلامی 2011 آسیا بر افزایش تعاملات منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای جهت دستیابی به رشد بیشتر، متمرکز خواهد شد.


وی افزود: رهبران این عرصه با افزایش روزافزون اعتبار مالی اسلامی، به دنبال تقویت فرصت‌های رشد در مقیاس جهانی در این صنعت هستند و قاره‌ ‌آسیا در حال تقویت جایگاه خود به عنوان قطب برجسته معاملات مهم مربوط به امور مالی اسلامی است.
بر اساس این گزارش، رشد چشمگیر مراکز مالی اسلامی که در خاورمیانه و آسیا تأسیس شده‌اند موجب تقویت بیش از پیش توسعه این صنعت در عرصه بین‌الملل شده است. بالغ بر 430 بانک و مؤسسه مالی اسلامی در بیش از 75 کشور وجود دارد و حدود 191 بانک غیراسلامی نیز برخی از احکام بانکداری اسلامی را در نظام مالی خود اعمال کرده‌اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

34  −    =  26