دلار قیمت طلا را پائین کشید

صعود دلار تقاضای سرمایه گذاران برای فلزات ارزشمند را کاهش داده و بهای معاملات طلا را در روز جمعه، به پایین‌ترین سطح دو هفته گذشته رساند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  به نقل از وال استریت ژورنال، معاملات پر حجم طلا برای تحویل در ماه اوت در بخش کامکس بازار بورس کالای نیویورک، 13.50 دلار یا 0.9 درصد کاهش بها یافته و به هزار و 529 دلار و 20 سنت در هر اونس رسید که پایین‌ترین قیمت نهایی از 26 ماه مه محسوب می شود.

قیمت طلا برای تحویل در ماه ژوئن، 0.9 درصد کمتر شده و به هزار و 528 دلار و 60 سنت در هر اونس رسید.


دلار قوی‌تر موجب شد روز جمعه قیمت طلا و فلزات گرانبهای دیگر پایین‌تر رود. طلا در هفته‌های پایانی ماه مه با روی آوردن سرمایه گذاران به این فلز به عنوان پناهگاه امن به دلیل کندی رشد اقتصادی آمریکا و نگرانی در مورد بحران بدهی دولتی اروپا، به طور مداوم افزایش یافت و به نظر رسید آماده پشت سر گذاشتن رکورد بالای قیمتش در اوایل ماه مه می شود. برخی از فعالان بازار با این باور که ارزش طلا در طول آشفتگی بازار، بهتر از دارایی‌های دیگر حفظ می شود، این فلز را خریداری می کنند.

اما روند رشد صعودی طلا در ماه ژوئن، با کاهش در تقاضای بازار برای فلزات ارزشمند و دلار باثبات که این فلز را در حدود قیمت هزار و 550 دلار در هر اونس و نقره را پایین 40 دلار در هر اونس نگه داشت، ضعیف شد.


معاملات حجم بالای نقره برای تحویل در ماه 1.097 دلار یا 2.9 درصد کاهش بها یافته و به 36.327 دلار در هر اونس رسید.


معاملات پالادیم برای تحویل در ماه سپتامبر در بازار نیمکس 0.1 درصد پایین رفته و به 817 دلار و 30 سنت در هر اونس رسید. بهای پلاتین برای تحویل در ماه ژوییه 0.7 درصد کمتر شده و به هزار و 832 دلار و 10 سنت در هر اونس رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  +  1  =