واگذاری اعتبارسنجی به بیرون از سازمان ، روش‌ خطرناک مدیریت ریسک

طالبی تاکید کرد:

مدیرعامل بانک کشاورزی در توضیح دلایل ایجاد بحران مالی به دلیل ریسکها گفت:نظام مالی جهان بیش از حدبر این باور بود که مدیریت پرتفو باعث کاهش ریسک می‌شود و نوآوری در ابزارهای مالی معجزه می‌کندیا اینکه به کارایی بازار به شدت باور داشت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمد طالبی در کنفرانس بین‌المللی صنعت بانکداری و اقتصاد جهانی افزود: اما همه این باورها به دلیل رعایت نکردن مدیریت ریسک فرو ریخت چون پیش از آن فکر می‌شد اگر اتفاقی در بازار مالی بیفتد مراجع تصمیم‌گیری قادر به مدیریت هستند.


وی درباره روش‌های مدیریت ریسک در بانک‌ها اظهار کرد:‌ بانک با انوع ریسک مواجه است که نرخ بهره یا سود بانکی مهمترین این ریسک‌ها است، علاوه بر این ریسک بازار که شامل قابل معامله بودن دارایی‌های نهاد مالی است هم وجود دارد.


وی ادامه داد: ریسک حاکمیتی که شامل سرمایه گذاری در خارج از مرزهاست و تاثیرگذاری اتفاقات سیاسی روی آن در کنار ریسک نقدینگی که قابلیت نقدشوندگی دارایی‌های نهاد مالی است از جمله مهمترین ریسک‌های دیگر است.


طالبی با تاکید بر اهمیت مدیریت ریسک گفت: مدیریت نقدینگی، بیمه سپرده‌ها و رعایت قوانین و مقررات مثل حد کفایت سرمایه از جمله روش‌های مدیریت ریسک هستند.


وی همچنین از ریسک‌های عملیاتی و تکنولوژیکی هم نام دارد.


مدیرعامل بانک کشاورزی با بیان اینکه واگذاری اعتبارسنجی به بیرون از سازمان یک روش‌ خطرناک مدیریت ریسک است اظهار کرد که بحران‌های مالی ممکن است با تاخیر به کشور برسند اما باید از تجربیات پیشین استفاده کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  7  =  35