ارائه خدمات بانکداری نوین با ۱۰ هزار تجهیزات الکترونیکی پست بانک

با نصب و راه اندازی تعداد 970 دستگاه خودپرداز (ATM)، 8 هزار و 460 دستگاه پایانه فروش (POS) و 439 دستگاه پایانه شعب (Pin Pid) پست بانک در شعب و دفاتر خدمات بانکی و همچنین فروشگاه ها و مراکز خرید، انواع خدمات نوین بانکی به هموطنان ارائه می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک بنابر اعلام اداره کل امور مالی بانک ، مجموع عملکرد تراکنش خدمات الکترونیکی ارائه شده توسط این دستگاه ها در سه ماهه اول سال جاری 5 میلیون و 257 هزار و 675 فقره می باشد که از مجموع آن، عملکرد دستگاه های خودپرداز (ATM) 3 میلیون و 615 هزار و 260 فقره، عملکرد دستگاه های پایانه فروش (POS) یک میلیون و 640 هزار و 942 فقره و عملکرد دستگاه های پایانه شعب (Pin Pid) نیز 439 فقره بوده است.
بنابر این گزارش: تا پایان سه ماهه اول سال جاری مجموع حسابهای قرض الحسنه پس انداز و جاری، سپرده های سرمایه گذاری و سایر حسابهای بانک 4 میلیون و 270 هزار و 398 فقره بوده که حدود 34 درصد منابع آن متعلق به حسابهای قرض الحسنه پس انداز بوده و 66 درصد آن نیز متعلق به سایر حسابها می باشد.
این گزارش می افزاید: در حال حاضر بیش از 14 هزار شعبه و دفتر خدمات بانکی شهری و روستائی پست بانک ایران در شهرها، روستاها و نقاط محروم کشور خدمات متنوع بانکی را بصورت لحظه ای (On Line) به هموطنان ارائه می کنند.
همچنین پست بانک ایران یارانه نقدی حدود 7 درصد از سرپرستان خانوار را در سطح کشور بویژه در مناطق روستائی و محروم کشور بدون کمترین مشکل و بصورت لحظه ای پرداخت می کند.
گفتنی است: براساس آخرین آمار و اطلاعات موجود، درحال حاضر تعداد 21 میلیون و 500 هزار حساب برای تعداد 72 میلیون و500 هزار نفر در سطح بانکهای کشور جهت دریافت یارانه نقدی افتتاح شده که از مجموع آن بیش از یک میلیون و 500 هزار حساب مربوط به شعب و دفاتر خدمات بانکی شهری و روستائی پست بانک ایران می باشد.
شایان ذکر است: بیش از 10 هزار دستگاه پایانه شعب (Pin Pid) در دفاتر خدمات بانکی شهری و روستائی پست بانک سراسر کشور درحال نصب است که با بهره برداری از این تعداد، مجموع تجهیزات الکترونیکی این بانک به بیش از 2 هزار دستگاه می رسد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  +  1  =