۲۷ درصد از بازار پولی و بانکی کشور متعلق به بانک ملی است

محمودرضا خاوری :

مدیر عامل بانک ملی ایران 27 درصد از بازار پول و بانکی کشور را متعلق به بانک ملی دانست و گفت: براین اساس ماموریت های اجتماعی را نیز این بانک در دستور کار خود قرارداده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمودرضا خاوری در همایش بررسی ابعاد و تحول روشهای تامین مالی در کشور با تاکید بر نقش بانک، بیمه و بازار سرمایه با بیان اینکه نظارت بر منابع بانکی منجر به رشد اقتصادی می شود، تصریح کرد: فعالان نظام بانکی معتقدند که اگر نظارتهای تخصصی توسط افراد متخصص صورت گیرد، از اتلاف منابع جلوگیری می شود.


رئیس شورای عالی هماهنگی مدیران عامل بانکهای دولتی با اشاره به اینکه دولت بر تامین مالی طرحها توجه ویژه ای دارد، تصریح کرد: اگر در مواردی بنگاه های مالی به نظارت اعتراض دارند این اعتراض به اصل آن نیست بلکه به نحوه اجرای آن است.


وی صنعت بانکداری را موتور محرکه اقتصاد عنوان و باین کرد: با توجه به نقش بانکها در تامین مالی، ارتباط موثر بین بخشهای اقتصادی و نتیجه بخشی و کارآمدی بانکها باید مورد توجه قرار گیرد.
خاوری بر نظارت بر منابع ب

انکها به این دلیل که متکی بر منابع مردم است، تاکید کرد و اظهارداشت: امروز بانک به عنوان یک ضرورت در جوامع مطرح است، در کشورهایی مانند ایران که اقتصاد بانک محور دارد، بانکها می توانند به عنوان یکی از محورهای تحول و رشد اقتصادی مطرح باشند.


رئیس شورای عالی هماهنگی مدیران عامل بانکهای دولتی گفت: انجام وظایف بانک مرکزی به عنوان یکی از اساسی ترین سازمانهای ناظر پولی و بانکی در پرتو استقلال شکل می گیرد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  +  5  =