همایش «معرفی راهکارهای نوین در بانکداری هزاره سوم» برگزار شد

با حضور بانکها و شرکتهای معتبر خارجی و داخلی

همایش تخصصی معرفی راهکارهای نوین در بانکداری هزاره سوم توسط شرکت اطلاعات فناوری جهانی پارس (اینفوتک) و با همکاری و مشارکت متخصصین برجسته داخلی و خارجی فعال در حوزه بانکی، در روز چهارشنبه 29 تیرماه در محل سالن همایش های رایزن برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک در ابتدای  این همایش که با مشارکت چهار شرکت معتبر خارجی تمنوس، انجنیکو جمالتو و اس2ام برگزار شد ،شهرام رشتی مدیرعامل شرکت اطلاعات فناوری جهانی پارس (اینفوتک) و رئیس سیاستگذاری همایش به تحلیل آخرین دستاوردها در حوزه پرداخت الکترونیک و بانکداری مجازی پرداخت و مباحث مورد نظر در خصوص پایانه های فروشگاهی  از جمله امنیت و سهولت در پرداخت را مورد بررسی قرار داد.


وی همچنین درخصوص نرم افزارهای جدید در حوزه کربنکینگ گفت: اکنون شرکتها ی فعال در حوزه طراحی نظام کربنکینگ این نوع نرم افزار را به گونه ای طراحی می کنند که تغییرات در آنها به آسانی امکان پذیر باشد در این راستا مزیت کربنکینگ شرکت تمنوس آن است که امکان انتقال سرس به بانک دریافت کننده مقدرو است و این مسئله امکان انعطاف پذیری را در فعالیت های بانکی بیشتر گسترش می دهد.


رشتی همچنین از ظرفیت شرکت در شخصی سازی کارت های بانکی سخن گفت و افزود: این شرکت با توجه به در اختیار داشتن چهار خط صدور کارت میتواند سفارش های در حد یک میلیون کارت را در ظرف یک هفته به سفارش دهندگان تحویل دهد.

5 نسل نرم افزار کربنکینگ


همچنین علی کامکار مدیر فروش شرکت اینفوتک که سابقه فعالیت در شرکت تمنوس را نیز دارد با مرور 5 نسل نرم افزار کربنکینگ به تشریح اخرین نسل از سیستم یکپارچه بانکی پرداخت.


وی افزود: اکنون بازار شرکت های طراح نرم افزار بانکی به گونه ای است که به مرور شرکت های بزرگتر شرکت های کوچک و ضعیف تر را خریداری می کنند در نتیجه شرکتها در این بازار محتوم به قوی شدن هستند در غیر این صورت یا مجبور به خروج از بازار یا ادغام در شرکتهای بزرگتر خواهند شد در نتیجه این بازار مداما شاهد  ظهور و محو شرکتهای مختلف است.


وی همچنین  در حاشیه همایش از اتمام پروژه بومی سازی کربنکینگ تمنوس در اوایل سال آینده خبر داد و افزود: این سیستم با فعالیت تیمی 80 نفراز متخصصان ایرانی مراحل نهایی بومی سازی و تطبیق با نظام قوانین بانکداری ایران را طی می کند.


کامکار گفت: سابقه اجرای این سیستم در ایران برمی گردد به سال 83 که پست بانک با مشارکت این شرکت  به صورت پایلوت توانست 200 شعبه خود را یکپارچه کند.


بنابراین گزارش در ادامه همایش نمایندگان شرکت های خارجی تمنوس، انجنیکو جمالتو و اس2ام به سخنرانی پرداختند که ترجمه سخنان این افراد در روزهای اتی از طریق این رسانه منتشر خواهد شد.


تحقق اهداف بانکداری الکترونیک


همچنین محمدرضا محمودیان کارشناس بانکداری الکترونیک گفت:در کنار تمام موفقیت های سیستم بانکداری الکترونیکی تغییرات جهانی مانع از رسیدن به وضعیت مطلوب در بانکداری الکترونیکی شده است هرچند اهداف کوتاه مدت این سیستم محقق شده است.


وی  در حاشیه اولین همایش تخصصی معرفی راهکارهای نوین در بانکداری هزاره سوم  افزود:سیستم بانکداری هر اندازه با تکنولوژی های نوین و ارتیاط مجازی مشتریان خود را جذب کند و به آنها خدمات ارائه دهد باز هم نمی تواند لزوم ارتباط چهره به چهره و انسانی در پیشبرد خدمات بانکی را نادیده بگیرد.


وی اظهار داشت:بانک ها و موسسات مالی به منظور ارائه بهترین خدمات و افزایش کیفی و ارزان خدمات خود همراه با تکنولوژی روز جهانی پیش رفتند و امروز دستاوردهای قابل قبولی در این عرصه کسب کردند.


مشاورمدیرعامل بانک صادرات در حوزه ITتصریح کرد:یک دهه از عمر بانکداری الکترونیک می گذرد و با توجه به عمر کوتاه آن به طور قاطع از دستاوردهای آن حمایت کرد و در این مدت کوتاه خدمات هایی به شکل درگاه های الکترونیکی،شعب 724،کیوسک ها و موبایل بان به مشتریان بانک ها عرضه شده است.


محمودیان اعلام کرد:در کنار تمام موفقیت های سیستم بانکداری الکترونیکی تغییرات محیطی مانع از رسیدن به وضعیت مطلوب در بانکداری الکترونیکی شده است هرچند هدف کوتاه مدت این سیستم محقق شده است.


وی خاطر نشان کرد:با توسعه تکنولوژی و گسترش بانکداری الکترونیک نباید لزوم ارتباط انسانی و چهره به چهره در فعالیت های بانکی و ارائه خدمات را نادیده گرفت.


این کارشناس بانکداری خاطرنشان کرد:یک بانک نمی تواند به مشترین خود بگوید دائماً با یک دستگاه سرد مثل کامپیوترارتباط خود با بانک را شکل دهد بلکه لزوم ارتیاطات انسانی ایجاب می کند مشتریان با کارکنان ارتباط مستقیم داشته باشند.


محمودیان عنوان کرد:لزوم ارتباط انسانی در خدمات بانکی در بحث مشاوره مالی و ایجاد اعتماد بین دو طرف بیشتر از سایر حوزه ها به چشم می خورد.

درباره همایش

بنابراین گزارش شرکت‌های تمنوس به عنوان یک از معتبر‌ترین شرکتهای ارائه‌کننده نرم‌افزار جامع بانکداری، انجنیکو به عنوان بزرگ‌ترین شرکت محصولات کارت‌خوان، اس.تو.ام به عنوان یکی از شرکت‌های معتبر پشتیبان سایت و جمالتو که در زمینه فروش شارژهای الکترونیکی جدیدترین محصولات و دستاوردهای خود را در همایش عرضه کردند.

رشتی رئیس سیاستگذاری همایش و مدیرعامل شرکت اینفوتک  با بیان اینکه برگزاری این گونه همایش ها در انتقال تجارب ودستاوردهای حوزه بانکداری الکترونیک تاثیر گذار خواهند بود عنوان کرد :باید تلاش کرد در انتقال تجارب وتکنولوزی ها سهم بسزایی داشت زیرا انتقال تکنولوزی اهمیت فراوانی در پیشرفت  بانکدار ی الکترونیک خواهد داشت.

وی معرفی محصولات و نرم افزار های داخلی وخارجی در سیستم های پرداخت الکترونیک وفراهم شدن فرصت برای تعامل مدیران را از دیگر اهداف همایش بر خواند.

 محورهای تخصصی در این همایش معرفی آخرین نمونه‌های دستگاه‌های کارت خوان آخرین دستاورد‌ها در حوزه‌ی کارت‌های بانکی و ارائه راحل‌های نوین در حوزه پرداخت و بانکداری نوین از سوی مسئولین همایش عنوان شد.

این گزارش می افزاید ، خانم delek aytemiz  از شرکت انجنیکوی فرانسه ، اقای Grenier Fabrice مدیر بازاریابی وکسب وکار خاورمیانه شرکت Gemalto ، مهدی الاکار مدیر فروش منطقه ای اس 2 ام و علی کامکار و جان برنارد از شرکت تمنوس سخنرانی در همایش به سخنرانی پرداختند  که متن سخنرانی این افراد طی روزهای آینده از طریق این رسانه منتشر خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×  6  =