بدهی های منطقه یورو مهمترین علت نوسان در بازارهای مالی است

گرانی از افزایش بحران بدهی های برخی کشورهای عضو منطقه یورو مهمترین حامل بروز نوسان در بازارهای مالی طی روزهای گذشته بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک شبکه تلویزیونی یورونیوز،اعلام کرد بحرانی اقتصادی در منطقه یورو موجب شد تا هفته گذشته بسیاری از بازارهای مالی کشورهای اروپایی با افت بیش از ده درصدی شاخص های کل مواجه شوند. آمار نشان می دهند که افت هفته گذشته بازارهای مالی اروپایی از سال دو هزار و هشت تا کنون بی سابقه بوده است.

بسیاری از بورس های مهم اروپایی مانند فوتسی در لندن، کک 40 در پاریس، ایبکس در مادرید و دِکس در آلمان هفته گذشته را پر نوسان پشت سر گذاشتند.

بر این اساس رهبران کشورهای عضور اتحادیه اروپا تلاش می کنند تا به راه حلی مشترک برای حل و فصل بحران بدهی برخی کشورهای منطقه یورو دست یابند. با وجود اینکه فصل تعطیلات تابستانی در اروپا فرا رسیده است و بیشتر رهبران اروپایی در تعطیلات به سر می برند اما تلاش می کنند با گفتگوهای تلفنی راه حلی برای این بحران پیدا کنند.

 بحران مالی در منطقه یورو در حالی است که افت اعتبار اقتصادی آمریکا نیز بر نگرانی سرمایه گذاران و دست اندرکاران بازارهای مالی اروپایی افزوده است. ارزیابی جدید موسسه اعتبار سنجی اقتصادی استاندارد اند پورز که با کاهش رتبه اعتباری آمریکا به دو A مثبت (AA+( و دورنمای منفی همراه بود ، جنجال سیاسی جدیدی نه تنها در آمریکا بلکه در بسیاری از کشورهای جهان به راه انداخته است. گزارش اخیر موسسه استاندارد و پورز که یکی از سه موسسه عظیم اعتبار سنجی اقتصادی جهان به شمار می رود، بدون شک بازارهای مالی جهان را با مشکلات جدی مواجه خواهد کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

40  ⁄    =  10