۶۰۰ موسسه مالی اسلامی در جهان فعالند

رییس بانک مرکزی مالزی:

رییس بانک مرکزی مالزی گفت:، درحال حاضر بیش از 600 موسسه مالی اسلامی در بیش از75 کشور دنیا فعالند و گسترش سریع نظام بانکداری اسلامی منعکس کننده توانایی های آن برای پاسخگویی به نیازهای در حال تغییر اقتصاد جهانی است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از دفتر منطقه ای خبرگزاری مهر در جنوب شرق آسیا،"زتی اختر عزیز" در سخنرانی افتتاحیه نشست یک روزه اطلاعات بانکداری اسلامی در کوالالامپور افزود: تمرکز این نشست که برای نخستین بار خارج از لندن برگزار می شود بر موضوع بانکداری و امور مالی اسلامی است اما بحث بر روی بحران مالی اروپا و عواقب ناشی از آن اجتناب ناپذیر است.

وی در سخنان خود با موضوع "چشم انداز جدید بانکداری اسلامی" تاکید کرد : بانکداری اسلامی به طور چشمگیری در سالهای اخیر توسعه پیدا کرده و می تواند تاثیر زیادی بر پیاده سازی استراتژی ها و سیاستهای مقابله با عواقب بحران مالی اخیر داشته باشد.

رییس بانک مرکزی مالزی تصریح کرد: راه حل های مالی درمدیریت و کاهش بحران که درحال حاضر ارایه می شوند تسکین دهنده موقت هستند و تنها اصلاحات در سیاستهای ساختاری است که می تواند در دراز مدت بهبود اقتصادی را تضمین کند.

زتی عزیز با بیان اینکه بانکداری اسلامی مروج رشد پایدار دراقتصاد است، افزود: اصل ذاتی بانکداری اسلامی مستلزم همراه بودن معاملات مالی با فعالیت های اقتصادی است و امکان ارتباط نزدیک بین دارایی های مالزی و اقتصاد واقعی را فراهم می کند.

به گفته وی، درحال حاضر بیش از 600 موسسه مالی اسلامی در بیش از75 کشور دنیا فعالند و گسترش سریع نظام بانکداری اسلامی منعکس کننده توانایی های آن برای پاسخگویی به نیازهای در حال تغییر اقتصاد جهانی است.

رییس بانک مرکزی مالزی با اشاره به تغییرات چشمگیر در بانکداری اسلامی در دهه اخیر ، آن را پاسخگوی نیازهای در حال تغییر در اقتصاد جهانی دانست.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  4  =  8