اطلاعیه بانک سامان در باره تغییرات در هیات مدیره

بدیهی است چنین تغییراتی در شرکت­های تجاری و مالی فرآیندی معمول و تابع سیاست­ های داخلی آنها در جهت حفظ منافع سهامدارن و مشتریان خود است و لاغیر.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک در پی انتشار گسترده  خبری مبنی بر "استعفای دسته­ جمعی اعضای هیئت مدیره­  بانک سامان" روابط عمومی بانک سامان ارائه توضیحات و نکاتی چند را با هدف روشن شدن اذهان عمومی و یادآوری ضرورت ارائه تحلیل صحیح و کارشناسی شده در مقوله­ یی که با حسن شهرت یک سازمان پویا و پایدار ارتباط دارد،ضروری می داند.

1-جلسه­  مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده بانک سامان در روز پنج شنبه مورخ 26/8/1390 با دستور جلسه­ انتخاب اعضای اصلی و علی البدل هیئت مدیره و جهت اطلاع رسانی به سهام­داران محترم بانک به منظور رفع ابهامات احتمالی تشکیل شد.

این جلسه در راستای تصمیم هیئت مدیره بانک برای بهینه­ سازی ساختار حاکمیت شرکتی بانک و استفاده از حضور سهام­داران حقوقی در هیئت مدیره­ جدید برگزار شد که در نتیجه­ آن و در انتخاب اعضای جدید هیئت مدیره، سه عضو حقوقی پیشین هیئت مدیره­ی بانک ( موسسه­ی صندوق حمایت از بازنشستگان فولاد ایران، شرکت­ بیمه سامان، شرکت ایران و غرب ) برای هیئت مدیره­ جدید نیز انتخاب شده و تغییر اشخاص حقیقی صرفا برای ایجاد امکان حضور اشخاص حقوقی صورت گرفته و مطلقا هیچ ربطی به سایر مسائل مطرح شده ندارد. 

توضیح این که از آنجا که اجرای این تصمیم در اثنای دوره­ی ماموریت مدیران انتخاب شده در جلسه­ی مجمع عمومی سالانه مورخ 19/4/1390 بوده، برای رعایت مقررات لایحه­ی اصلاحی قانون تجارت، اعضای هیئت مدیره با هدف رفع هرگونه مانع قانونی و تسهیل تصمیم­گیری سهام­داران، استعفای خود را در جلسه­­ی مجمع عمومی عادی به طور فوق­العاده­ مورخ 26/8/1390 به هیئت رئیسه­ مجمع اعلام نمودند تا زمینه­ انتخاب اعضای جدید فراهم شود.

بدیهی است چنین تغییراتی در شرکت­های تجاری و مالی فرآیندی معمول و تابع سیاست­ های داخلی آنها در جهت حفظ منافع سهامدارن و مشتریان خود است و لاغیر.

2-در جلسه­ی مذکور گزارش کاملی از عملکرد بانک سامان در رابطه با موضوع کلاه­برداری گروه امیر منصور آریا از شبکه بانکی کشور ارائه  و اعلام شد که بانک سامان در پرونده­ی مذکور صرفا اقدام به تنزیل اسناد صادره توسط بانک­های دیگر نموده و این معاملات را با رعایت کامل قوانین بانکی مترتب انجام داده است.

همچنین نظر حقوقی کارشناسان صاحب­نظر در خصوص اعتبار قانونی عملیات خرید اسناد انجام شده توسط بانک سامان ارائه شد و سهام­داران محترم بانک پس از استماع این گزارش عملکرد هیئت مدیره و مدیرعامل را تایید نمودند.

3- بانک سامان از زمان مطرح شدن پرونده­ی کلاه­برداری گروه منسوب به امیر منصور آریا تاکنون صادقانه و صمیمانه همکاری لازم و کامل خود را با قوه محترم قضاییه و بانک مرکزی جمهوری اسلامی انجام داده و از این پس نیز این همکاری جدی تداوم خواهد داشت تا با مشخص شدن کامل ابعاد این پدیده­ شوم در نظام بانکی کشور زمینه­ بروز چنین حوادثی در آینده منتفی گردد.

بدیهی است پیش­گیری از هرگونه تخلف و رفتار غیرقانونی در جهت منافع و مصالح عمومی جامعه و به تبع آن منافع بانک سامان می­ باشد که در دوره­ی فعالیت خود همواره بر صداقت و قانون­مداری تاکید داشته و از این پس نیز خواهد داشت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

90  ⁄  15  =