انتصاب روسای حراست بانکهای ملی و صنعت و معدن

طی مراسمی با حضور حسین زاده عضو هیأت مدیره و تنی چند از مدیران ارشد بانک آقای مرتضی قربانی به عنوان رئیس جدید اداره کل حراست معرفی شد.همچنین مراسم معارفه حسین درخشنده ،مدیر کل حراست بانک صنعت ومعدن و تودیع حسن منیری نیز برگزار شد .

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک حسین زاده در این مراسم که معاونان اداره کل حراست نیز حضور داشتند خضوع و خشوع را به عنوان یکی از بهترین صفات انسان ذکر کرد که در قرآن نیز به آن اشاره شده است.

وی ابراز داشت: همانگونه که مقام معظم رهبری اشاره داشته اند ما اهل جنگ نیستیم ولی در مقابل هجوم دشمن ایستادگی می کنیم.
وی سپس به تحریم های اقتصادی صورت گرفته از سوی دشمن ظرف سال های اخیر اشاره کرد و گفت: بانک ملی ایران تاکنون توانسته با تلاش های مستمر به عنوان یکی از عوامل اصلی مقابله با تحریم ها در سربلندی کشور در نبرد اقتصادی کنونی نقش موثری ایفا کند.

عضو هیأت مدیره بانک در ادامه با اشاره به اهمیت نقش حراست در سازمان ها و دستگاه ها اظهار داشت: افتخارم این است که چند سال در بخش حراست بانک فعالیت نموده ام.

به گفته این  مقام مسئول بخش حراست امین مدیر دستگاه است و فعالیت این بخش همواره در راستای تقویت مدیریت است.
وی در پایان سخنان خود ضمن تقدیر از معاونان اداره کل حراست به جهت همکاری های صورت گرفته در زمان عدم حضور رئیس اداره کل حراست  ابراز امیدواری کرد اداره کل حراست بتواند بیش از پیش در راستای ارتقای جایگاه بانک گام بردارد.

صفای نیکو مدیر امور حراست بانک نیز در این مراسم ضمن معرفی آقای قربانی به عنوان یک بسیجی واقعی اظهار داشت: آقای قربانی تنها با انگیزه خدمت این مسئولیت را پذیرفته اند و اعتقاد به کرامات و ارزش های انسانی در وی موج می زند.

وی در ادامه برای قربانی و تمامی کسانی که در جایگاه های مختلف در راه خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و کشور فعالیت می کنند توفیق روز افزون را از پیشگاه خداوند خواستار شد.

آقای قربانی نیز پس از دریافت حکم ریاست اداره کل حراست بیان داشت: فعالیت در بانک ملی ایران به عنوان بانکی ریشه دار ، توفیقی بوده که از جانب خدای متعال به وی داده شده است.

وی در پایان با اشاره به نام گذاری سال 1390 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهاد اقتصادی ابراز امیدواری کرد تا نام وی در زمره جهادگران اقتصادی قرار گیرد.

معارفه حسین درخشنده ،مدیر کل حراست بانک صنعت ومعدن

در این مراسم که روز یک شنبه 29/8/1390 با حضور دکتر زارعی رئیس سازمان حراست کل کشور و معاونین و مدیران این بانک برگزار گردید رئیس هئیت مدیره و مدیر عامل بانک به تشریح لایه های نظارت درسازمان ها پرداخت .

قربان دانیالی گفت : در سازمان های پیشرفته امروزی ، نظارت امری است که از لایه های چهارگانه تشکیل شده است .

به گفته وی ، مجموعه مدیریت وکارکنان واحدهای نظارتی درون سازمانی، لایه های بین سازمانی ،شبکه ای و مجموعه شبکه اقتصادی سازمان لایه های چهارگانه مزبور را تشکیل می دهند.

مدیرعامل بانک صنعت ومعدن افزود : بخش حراست در هر سازمان چشم و بازوی مدیران است که در هر چهارلایه نظارت بسیار موثر بوده و می تواند دارای حضوری فعال باشد.

دانیالی در ادامه سخنان خود ، سرعت در ارائه اطلاعات را از وظایف حراست سازمان توصیف و تأکید کرد : اطلاعات درست اگر به موقع در دسترس قرار نگیرد نمی تواند از کارایی لازم برخوردار باشد .

وی در انتهای سخنان خود از خدمات شایسته و مؤثر حسن منیری در دوران خدمت در بانک تقدیر نمود.
در ادامه این جلسه دکتر زارعی با اشاره به این که سنت آفرینش بر تغییر و دگرگونی قرار گرفته و جهت آن به سوی خداگونگی است تغییر و جابجایی مدیران را امری فرخنده دانست .

رئیس سازمان حراست کل کشور در ادامه افزود : علیرغم وجود حدود 17 دستگاه نظارتی در دستگاههای رسمی کشور ، خودکنترلی اصلی است که با رعایت آن می توانیم از بروز مشکلاتی نظیر آنچه اخیرا در نظام بانکی پدید آمد مصون بمانیم.

وی با بیان این که بزرگترین سرمایه یک نظام سیاسی اعتماد مردم است تصریح کرد : امام خمینی (ره) درکنار دو سازه اساسی احیای تفکر دینی و استکبارستیزی ، دو اصل مهم ؛ یعنی اعتماد مردم و امید به آینده را برای حرکت انقلابی خود در نظر داشته است .

دکتر زارعی بیان داشت : ما نباید به دشمنان اجازه بدهیم که این دو سرمایه بزرگ را از ملت ما بگیرند .

ایشان ضمن تأکید بر این نکته که اولین نقطه حرکت ما اعتماد سازی است گفت : در محیط سازمانی ، نگاه ها باید مهربانانه و مبتنی بر گمان مثبت باشد ،ما باید تلاش کنیم تا محیطی عاری از تنش فراهم سازیم .

در ادامه جلسه حسن منیری به تشریح عمکرد مدیریت امور حراست در دوران تصدی خود پرداخته و سپس حسین درخشنده سرفصل برنامه های خود را به اجمال بیان کرد.

یادآور می شود در خاتمه مراسم معارفه مدیر کل حراست بانک ، لوح های تقدیری به حسن منیری ، مدیر کل سابق حراست بانک صنعت ومعدن اهداء گردید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  8  =  1