راه اندازی بازار آتی ارز برای پوشش ریسک نوسانات ارز

مدیرکل دفتر تحقیقات و سیاست های پولی و بازرگانی وزارت امور اقتصادی و دارایی از راه اندازی بازار آتی ارز برای پوشش ریسک نوسانات ارز خبر داد و گفت: ایجاد این بازار برای افزایش جذب سرمایه گذاری خارجی موثر است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک رضا عظیمی در پانل تخصصی بانک و بیمه همایش بزرگ فرصت های سرمایه گذاری در ایران که در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد، افزود: این طرح بر اساس برنامه ریزی زمانی به اجرا درخواهد آمد.

وی با بیان آنکه ، مهمترین فعالیت و کارکرد بانک ها و بیمه ها سرمایه گذاری در بخش های مختلف است ، اظهار داشت: بر همین اساس برنامه ای برای توسعه و ارتقای نظام مالی در وزارت امور اقتصادی و دارایی تدوین شده است .

عظیمی گفت: علاوه بر بانک ها، بازار سرمایه نیز برای جذب سرمایه گذاری از اهمیت ویژه ای برخوردار است و بر اساس سیاست های کلان اقتصادی هم اکنون به این فرصت نیز توجه ویژه می شود.

مدیرکل دفتر تحقیقات و سیاست های پولی و بازرگانی وزارت امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: برای افزایش جذب سرمایه های خارجی بهره گیری از قرارداد های مشارکت عمومی وخصوصی مد نظر قرار گرفته شده است.

وی ، بهره گیری از بیمه های اعتباری ، افزایش مشارکت بخش خصوصی ،گسترش بازار بیمه ، افزایش سرمایه بانک ها به منظور ارتقای توان اعتبار دهی را از برنامه های دولت برای بهبود نظام تامین مالی اعلام کرد و گفت: علاوه بر این موارد توسعه تعاملات بین المللی و تسهیل تجارت خارجی نیز مد نظر است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

64  ⁄    =  32