سایپا اوراق مشارکت و صکوک منتشر می کن

معاون مالی و اقتصادی سایپا از انتشار 150 میلیارد تومان اوراق مشارکت و 250 میلیارد تومان صکوک از سوی این شرکت خبر داد.

حسن امیری در جمع خبرنگاران، با بیان این نکته که در بازار سهام شنیده ‌شده هزینه‌های مالی سایپا افزایش یافته است، ادامه داد: این موضوع به تنهایی نه خوب است و نه بد. چون یکی از دلایل این امر افزایش فروش اعتباری و افزایش سرمایه است، اما این روند از سال 87 به علت واگذاری شرکت و نبود سازمان گسترش در افزایش سرمایه سایپا متوقف شده است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر سایپا روند رو به رشدی در ارتباط با پروژه‌های خود طی می‌کند اما متاسفانه به دلیل نبود وام بلندمدت، گروه سایپا مجموعه مجبور به استفاده از وام کوتاه مدت برای پروژه های بلند مدت می شود. این موضوع بحران نقدینگی ایجاد کرده و تحریم‌ها نیز آن را تشدید می‌کنند.

معاون سایپا خاطر نشان کرد: برای حل این مشکل درصدد انتشار 150 میلیارد تومانی اوراق مشارکت و صکوک بودیم که سال گذشته محقق نشد ولی با اصلاح گزارش مربوطه در تدارک انتشار 150 میلیارد تومان اوراق مشارکت و 250 میلیارد تومان صکوک البته بعد از اخذ مجوزهای لازم هستیم،علاوه بر این قصد داریم با واگذاری شرکت‌ها از سنگینی سایپا بکاهیم.

وی در مورد پیش بینی سود 550 ریالی هر سهم سایپا که برای سال مالی جاری اعلام شده،گفت:بررسی روند چهار سال گذشته سایپا نشان می‌دهد هر چند پیش‌بینی‌های بالایی ازسوی شرکت اعلام شده ولی اعلام سود 550 ریالی هر سهم برای سال مالی 90 با توجه به آثار هدفمند کردن یارانه‌ها و آثار منفی نرخ ارز پیش بینی صورت گرفته است. در این میان اطلاعات 6 ماهه شرکت منتشر شده و گزارش های تلفیقی نیز به زودی منتشر می‌شود.

به گفته امیری، باوجود مشکلات مربوط به فضای کسب و کار و تحریم، هزینه‌های مالی سایپا افزایش نیافته و این نکات در بررسی و پیش بینی بودجه دیده شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

49  −    =  41